خبر/

تشخیص استرس روحی و جسمی با استفاده از تلفن‌های هوشمند

1398/09/06 - 13:39 - کد خبر: 7789 نسخه چاپی

نصر: محققان اظهار کردند: می‌توان از تلفن‌های هوشمند در تشخیص استرس جسمی و روحی افراد استفاده کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا ، امروزه کاربران به تلفن‌های هوشمند و تعامل مداوم اجتماعی اعتیاد دارند. در گزارش‌های منتشر شده پیشین نیز مشخص شده افرادی که معتاد به گوشی‌های هوشمند هستند به افسردگی، انزوای اجتماعی، اضطراب و کم‌رویی مبتلا می‌شوند.

اکنون با استفاده از تلفن‌های هوشمند بدون هیچ دستگاه پوشیدنی دیگر می‌توان پارامترهای حیاتی مانند ضربان قلب و میزان استرس افراد را تشخیص داد.

شتاب سنج موجود در تلفن هوشمند می‌تواند سیگنالی در ارتباط با فعالیت مکانیکی قلب را که در اثر لرزش قلب در هر ضربان ایجاد می‌شود با قرار دادن تلفن در قسمت‌های خاصی از بدن بیابد.

گروه تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور انریکو کایانی از دانشگاه پلی‌تکنیک میلان ایتالیا، در این تحقیق تلفن هوشمند را روی شکم در قسمت ناف، در وضعیت دراز کشیده در صبح هنگام قرار دادند.

این گروه با استفاده از پردازش مناسب این سیگنال، میزان ضربان قلب را اندازه‌گیری و وضعیت فعال‌سازی تعادل سمپاتیک مرتبط با استرس را به دست آوردند.

نتایج این تحقیق می‌تواند دیدگاه‌ها و امکانات جدیدی برای استفاده از تلفن‌هوشمند به عنوان ابزاری راحت و ساده برای کنترل سلامت ارائه کند.

نتایج این تحقیق در مجله S↔ns↵rs منتشر شده است.

انتهای پیام/

تشخیص استرس روحی و جسمی با استفاده از تلفن‌های هوشمند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار