مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان؛

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی: یاد شهدا نباید فراموش شود

1401/07/24 - 16:38 - کد خبر: 77837 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با قدردانی از از همه دستگاه ها و سازمان هایی که برای حفظ یاد و نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار تلاش می کنند، تاکید کرد: یاد و خاطره شهدای معظم نباید فراموش شود.

به گزارش نصر، جابر ابوالفتح زاده در مراسم بزرگداشت ۳۱ شهید شرکت پالایش نفت تبریز که به مناسبت ۲۳ مهر روز شهدای این شرکت در محل پالایشگاه تبریز برگزار شد، برپایی چنین مراسمی را گامی در راستای احیای یاد و خاطره شهدا دانست و افزود: مبادا گذشت زمان باعث شود که شهادت ها و ایثارها از یادمان برود.
وی با بیان اینکه ما خود را خادم و خدمتگزار خانواده های معزز شهدا و ایثارگران معظم می دانیم، اظهار داشت: حق نداریم در رسیدگی به مسایل مرتبط با خانواده های شهدا و ایثارگران بی تفاوت باشیم.
در ابتدای این مراسم «غلامرضا باقری دیزج» مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت پالایش نفت و حجت الاسلام و المسلمین «عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذربایجان شرقی سخنرانی کرده و کلیپ تمثال شهدا و همچنین تصاویر مربوط به بمباران زمان جنگ با یادی از سردار سرلشکر شهید مهدی باکری پخش شد و سپس حاضران در مراسم به طرف یادمان شهدای پالایشگاه تبریز حرکت کرده و تمثال شهدا را همراه با اجرای برنامه گروه موزیک، گلباران کردند.
پالایشگاه تبریز در دوران هشت سال دفاع مقدس تعداد ۳۱ شهید والامقام را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است که بیشتر این شهدا بر اثر بمباران این محل توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق، به فیض شهادت نائل آمدند.
پالایشگاه تبریز در دوران دفاع مقدس بارها مورد تجاوز جنگنده های رژِیم بعث عراق قرار گرفت که سنگین ترین تهاجم روز  ۲۳ مهرماه ۱۳۵۹ بود که به شهادت ۶ نفر و جانبازی ۱۸ نفر از پرسنل خدوم و تلاشگر این شرکت منجر شد؛ از همین رو ۲۳ مهر، به نام «روز شهدای پالایشگاه تبریز» نامگذاری شده است.
انتهای پیام/
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی: یاد شهدا نباید فراموش شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار