معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه:

مسیل‌ها و بستر رودخانه‌های مراغه قبل از بارندگی‌ها لایروبی شود

1401/07/24 - 15:43 - کد خبر: 77830 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: مسیل‌ها و بستر رودخانه‌های این شهرستان باید قبل از بارندگی‌ها لایروبی و از وقوع حوادث غیرمترقبه جلوگیری شود.

به گزارش نصر، «داود اسدیان» روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی، مدیریت و فرماندهی پاسخ به بحران این شهرستان افزود: نهادها و دستگاه‌های متولی امر به ویژه بنیاد مسکن، امور آب، دهیاران و بخشداران در زمینه لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها و نیز جلوگیری از ساخت‌وسازها در حریم رودخانه‌ها نظارت جدی داشته باشند و با متخلفان برخورد کنند.
وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل نبود نظارت جدی، مشکلات بسیاری در بستر رودخانه‌ها از جمله تصرف حریم آنها به وجود آمده است اما نباید به دلیل حساس نبودن دستگاه‌های متولی، احساس مالکیت در حریم رودخانه‌ها برای این اشخاص ایجاد شود.
وی همچنین بیان کرد: دستگاه‌های امدادی پیش از فرارسیدن فصل بارندگی و سرما، امکانات و تجهیزات خود برای خدمات‌رسانی را مهیا کنند و برای رویارویی با هرگونه حوادث غیرمترقبه آمادگی داشته باشند.
فرماندار مراغه ادامه داد: آماده‌سازی ماشین‌آلات امداد جاده‌ای، تجهیز اماکن اقامتی از جمله مساجد، راهدارخانه‌ها و اماکن عمومی برای اسکان ضروری مسافران نیز مورد توجه جدی دستگاه‌های امدادی از جمله راهداری، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گیرد.
«اسدیان» با تاکید بر لزوم همگرایی نهادهای خدمات‌رسان اضافه کرد: پیشگیری از بروز حوادث طبیعی با هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌ها ممکن خواهد بود.
شهردار مراغه ۱.۳ میلیارد تومان برای بهسازی مسیل‌ها هزینه کرده است
شهردار مراغه نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم توجه به پیشگیری از حوادث با توجه به اصول پدافند غیرعامل، گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱.۳ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی برخی از مسیل‌ها از جمله «مشهد دره‌سی»، «انزاب» و «شتابی‌وش» هزینه شده است.
«محمد مقتومی» اجرای طرح مطالعاتی آب‌های سطحی شهر مراغه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: امسال بستر رودخانه صوفی‌چای در محدوده شهری لایروبی و بخش از بستر آن به طول یک کیلومتر در بالادست پل دخیل، برای اجرای فاز چهارم ساماندهی صوفی‌چای بهسازی شده است.
به گزارش ایرنا در این جلسه مدیران برخی از دستگاه خدمات‌رسان، اقدامات خود در زمینه پیشگیری از حوادث و آمادگی برای مقابله با بحران در سطح این شهرستان را بیان کردند.
انتهای پیام/
مسیل‌ها و بستر رودخانه‌های مراغه قبل از بارندگی‌ها لایروبی شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار