استاندار زنجان: 

رتبه نرخ تورم زنجان در کشور ۱۹ پله کاهش یافت

1401/07/24 - 14:07 - کد خبر: 77814 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: در زمانی که ما استان را در مهرماه سال گذشته تحویل گرفتیم، زنجان در نرخ تورم رتبه دوم کشور را داشت و اکنون بر اساس آمارهای اعلام شده تا پایان شهریور امسال، جایگاه زنجان در این شاخص به رتبه ۲۱ کاهش یافته است.

به گزارش نصر، محسن افشارچی شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه همه ما در ساختار جمهوری اسلامی در مقابل خدا و مردم مسئول هستیم، افزود: به هر صورت در حال درگیری با نظام سلطه هستیم و نظام سلطه هم تمام قدرت خود را به کار می برد تا استقلال ما را بگیرد؛ یک جاهایی گاردمان بسته است و توان اذیت ندارند ولی در جاهایی گاردمان باز است و باید جلوی آنها را بگیریم.
وی ادامه داد: یکی از جاهایی که باید گاردمان را ببندیم این است که نباید بگذاریم بین مسوولان اجرایی اصطکاک به وجود بیاید و انرژی ها صرف این مسائل شود.
افشارچی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا امید و نشاط را به جامعه بیاوریم، گفت: ما واقعا در سختی هستیم، به خاطر اینکه هدف بزرگی را که استقلال کشور است، دنبال می کنیم. بنابراین همه مدیران  باید انرژی مضاعف در انجام کارها بگذارند.  
استاندار زنجان گفت: طی یک سال گذشته در خیلی از قسمت ها انرژی گذاشتیم و اتقاقات مثبت و حرکت های بزرگی رخ داده است که این موضوعات شامل تزریق اعتبارت مالیات ارزش افزوده به شهرداری  ها و دهیاری ها تا تلاش برای ایجاد بازار موازی برای کنترل تورم در برمی گیرد. 
افشارچی افزود: در سال جاری تا کنون به میزان ۲ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان از محل خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان پرداخت شده است که هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن برای کشاورزان خدابنده بود که به لحاظ شاخص های توسعه یافتگی آخرین شهرستان استان محسوب می شود.
وی ادامه داد: این اعداد به معنای تکان خوردن ضریب جینی در استان است و زنجان از این حیث نیز  در بین استان های کشور چند پله بالا آمده است.
افشارچی گفت: امسال با کمک دهیاری ها، بنیاد مسکن، تحولات قابل توجهی در سطح روستا از جهت عملیات عمران روستایی انجام شده است؛ البته وظیفه ما همین است و باید مردم را امیدوار نگه داریم.
وی افزود: در حوزه شهرداری ها هم شاهد حرکت های خوبی هستیم و فعالیت ها و اقدامات در این حوزه موجب رضایت مردم شده است.
انتهای پیام/
رتبه نرخ تورم زنجان در کشور ۱۹ پله کاهش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار