اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا:

غرب به جای ریختن اشک تمساح، تحریم‌های ضد ایرانی را رفع کند

1401/07/24 - 14:00 - کد خبر: 77810 نسخه چاپی

نصر: اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا با صدور بیانیه‌ای درباره حوادث اخیر در ایران تاکید کرد: کشورهای غربی بجای ادعای دروغین “حمایت از مردم ایران”، و اشک تمساح ریختن، تحریم های غیرقانونی علیه مردم ایران را رفع کنند.

به گزارش نصر، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن اعلام حمایت از آرای ۹۸.۲% مردم شریف ایران در جریان انقلاب اسلامی و رای مثبت آنان به حکومت “جمهوری اسلامی”، به روح شهدا و فرزندان ایران درود فرستاده و از جامعه بین الملل خواستار احترام به انتخاب ملت ایران و لغو تحریم های غیر قانونی آمریکا علیه مردم ایران است.
متن کامل بیانیه از این قرار است: 
به نام خدا که رحمتش بی اندازه است و مهربانی اش همیشگی
“مردم در انتقاد و خرده گیری غیر مغرضانه، آزادی مطلق دارند! از همه می توانند انتقاد کنند، انتقاد سازندۀ دوستانه، نه انتقاد مغرضانه و کینه توزانه و ویرانگر. انتقاد مردم از صاحبان مسئولیت ها جزء اصولی است که ما ده ها سال است در بحث های اجتماعی رویش تکیه می کردیم. مگر ممکن است حالا که در جمهوری اسلامی هستیم بگوییم آن حرفها باطل شد؟ حالا که نوبت به دوستان ما رسید و به این آقایان رسید که مسئولیت دارند، دیگر زبان ها را در کام فرو ببریم حرف نزنیم؟ این محال است!”
(شهید آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی)
سال هاست نام “ایران” همه جا شنیده می شود. در رسانه های دیداری و شنیداری، شبکه های مجازی، محیط های اجتماعی، تریبون های سیاسی، اماکن فرهنگی و … هر جا که تریبونی وجود داشته باشد نام “ایران” به گوش میرسد.  این وضعیت نشان دهنده عظمت ایران و نقش پر اهمیت آن در جهان است. اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا تشکلی است دانشجویی، مستقل، صلح طلب و عدالت خواه که وابستگی به هیچ حزب سیاسی ندارد. این تشکل از دانشجویان ایرانی مسلمانی تشکیل شده که عمدتاً در رشته های علمی خود متخصصند و در بهترین آموزشگاه های عالی اروپا تحصیل می کنند. همچنین مسئولین این تشکل دانشجویی، داوطلبانی هستند که هر سال از طریق پروسه دموکراتیک انتخابات از بین دانشجویان انتخاب می شوند و عمدتاً در پنج بخش تشکیلاتی، علمی، فرهنگی، صنفی و ارتباطات فعالیت دارند. عمر این شجره طیبه از انقلاب اسلامی بیشتر است و اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، در جریان انقلاب اسلامی نقش پررنگی داشته است. از این جهت مطالبی را جهت استحضار مردم سراسر جهان بخصوص علاقه مندان آزادی، عدالت و حقوق بشر اعلام می داریم:
۱) حکومت ایران، جمهوری اسلامی است، که با پشتوانه رای ۹۸.۲% مردم شریف ایران در همه پرسی دهم و یازدهم فروردین ۱۳۵۸ تأسیس گردید. حکومت جمهوری اسلامی بر مبنای حمایت از مستضعفین و مقابله با استکبار تشکیل شده است. در عصری که بسیاری از کشورهای جهان تحت زورگویی ابرقدرت ها اداره میشوند، جمهوری اسلامی ایران توسط قانون اساسی آن و به عنوان کشوری مستقل، آزاد، خودکفا و اسلامی اداره می شود. ایران مقتدر، خودکفا و مستقل، خاری در چشم آمریکا، صهیونیسم و همراهانش است و همین امر موجب شده که طی ۴۳ سال اخیر، با ایران دشمنی کرده و به مردم ایران ظلم های بزرگی روا دارند. حمایت غرب از صدام حسین ظالم در استفاده از سلاح های شیمیایی طی هشت سال جنگ تحمیلی، اعمال تحریم های غیر قانونی بانکی، تحریم اقلام دارویی و تهدید به بمباران اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی ایران، مصداق زورگویی و نقض حقوق بین الملل است.
خونخواری آمریکا و ولع کشتار میلیون ها انسان، در سوریه، آفریقا، لیبی، عراق، یمن، افغانستان، صربستان، بوسنی، سومالی، لبنان، کامبوج، لائوس، ویتنام، ژاپن، کره، جمهوری دومینیکن، هائیتی و فیلیپین سیر نشده و کماکان به دنبال ایجاد ناامنی و خونریزی در جهان است. تلاش آمریکا جهت کودتا و ایجاد اغتشاش و ناامنی در ایران، موجب خسارت جانی و مالی مردم گردید. آمریکا حتی از ایجاد مانع بر سر راه افتتاح حساب بانکی دانشجویان ایرانی محصل در اروپا و یا پرداخت شهریه تحصیلی دانشگاه آنان فروگذار نکرده و در فرایند حمایت مالی و دارویی دانشجویان مذکور از خانواده های کم بضاعت و ایتام و فرزندان ایران مشکل ایجاد می کند. اقدامات آمریکا خلاف قوانین بین الملل محسوب شده، هیچ جایگاهی در تعالیم انسانی و الهی ندارد. بسیاری از کارشناسان اروپا و آمریکا در نقض حقوق بین الملل و حقوق بشر توسط حکومت آمریکا اتفاق نظر دارند و انتظار میرود دستگاه های قضایی بین المللی آمریکا را محکوم و مجازات کنند.
ایران کشوری است مقتدر، با توان نظامی بالا و فرهنگی غنی که مستقل و خودکفاست.
پیشرفت ایران در حوزه علم و فناوری، بهداشت و پزشکی، تولیدات داخلی، فناوری نانو و ایجاد شرکت های دانش بنیان، از برکات لطف الهی و نیز تلاش شبانه روزی مردم غیور ایران است. در برابر چنین مردم شریفی لازم است که دولت در زمینه رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشت، ایجاد شغل و کاهش بیکاری، مقابله با بی عدالتی و ریشه کن نمودن فساد، تدبیر زیرساخت های فرهنگی، آموزشی، سیاسی، پیشرفت اینترنت و ارتقای کیفی رسانه ها و… اقدامات مناسب نماید. انتظار میرود مجلس شورای اسلامی صدای مردم باشد و مطالبات مردم را نسبت به مشکلات کشور پیگیری نماید. همچنین از دستگاه قضایی انتظار می رود که با متخلفین، مجرمین و مفسدین در تمامی حوزه ها بخصوص مسببین مشکلات معیشت مردم برخورد قاطعانه ای داشته باشد.
دولت های غربی بایستی به جای ریختن اشک تمساح برای مردم فهیم ایران، به پناه دادن اختلاس گرانی که سرمایه ملی ایران را به غرب برده اند خاتمه داده و در بازپس گیری ثروت مردم ایران همکاری نمایند. اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن اعلام حمایت از آرای ۹۸.۲% مردم شریف ایران در جریان انقلاب اسلامی و رای مثبت آنان به حکومت “جمهوری اسلامی”، به روح شهدا و فرزندان ایران درود فرستاده و از جامعه بین الملل خواستار احترام به انتخاب ملت ایران و لغو تحریم های غیر قانونی آمریکا علیه مردم ایران است.
۲) پوشش، قانون و فرهنگ: هر کشوری قوانین و هنجارهای فرهنگی خاصی جهت پوشش و رفتار اجتماعی مناسب دارد که در صورت نقض این قانون، فرد مرتکب جرم می شود. در غرب اگر فردی “پوشش مناسب” نداشته باشد، بازداشت می شود و نام وی در لیست “متخلفین جنسی” ثبت گردیده، سفر او به سایر شهرها، بدون هماهنگی قبلی با پلیس، امکان پذیر نخواهد بود. کشورهای غربی نسبت به آزادی پوشش، استاندارد دوگانه ای دارند. در برخی کشورهای اروپائی، استفاده از حجاب و یا نقاب در مدارس، دانشگاه یا شغلهای دولتی ممنوع است، و در برخی دیگر، این منع حجاب و نقاب، به استفاده در شهر و یا کل کشور نیز تسری می یابد. عدم وجود آزادی کامل جهت استفاده از پوشش دلخواه و برخورد های تبعیض آمیز با زنان مسلمان، موجب اعتراض های فعالان حقوق بشر نسبت به نقض حقوق زنان مسلمان شده است.
در کشورهای غربی، متاسفانه فشار احزاب تندرو و جریان های مخالف ارزش های خانواده، با تشویق به برهنگی، جامعه خانوادگی را به جامعه فحشا و هرزگی تبدیل کرده است. از همین جهت تعداد ازدواج ها به شدت کاهش یافته، فساد جنسی به شدت افزایش پیدا کرده و روابط عاطفی فرزندان با والدین کاهش یافته است. جهان غرب به جهان فوق جنسی تبدیل شده و در حال حاضر بسیاری از تبلیغات فروش کالا از جمله خودرو، ساعت، عطر و لباس دارای مفاهیم جنسی است.
در ایام اربعین امسال بیش از ۲۱ میلیون نفر در سفر زیارتی امام حسین (علیه السلام) شرکت نمودند. میلیون ها زن مسلمان در گرمای ۴۵ الی ۵۰ درجه، با پوشش چادر و حجاب اسلامی از بغداد و نجف به کربلا پیاده روی کردند، امری که نشان دهنده بیعت زنان مسلمان، با حجاب و پوشش اسلامی است. پوشش و رفتار اجتماعی مناسب جمهوری اسلامی نیز در میان قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی ایران ذکر گردیده است. مردم و مجریان قانون بایستی از قانون پیروی نموده، با تمامی جرائم و مفاسد، از دزدی و رشوه گرفته تا تخطی از پوشش و رفتار اجتماعی هنجار برخورد کنند. برخی مردم، کارشناسان و مسئولین جمهوری اسلامی، نسبت به گشت ارشاد یا نحوه برخورد گشت ارشاد یا حتی میزان خروجی مثبت آن انتقاداتی دارند و معتقدند اصلاحاتی باید در این زمینه ایجاد شود. اخیراً اتهاماتی نسبت به برخورد خشونت آمیز نیروهای ارشادی با برخی از دختران ایرانی منتشر شده است. در قوانین جمهوری اسلامی ایران، اصل حمایت از حقوق زنان، مادران و پوشش و رفتار اجتماعی مناسب وجود دارد و مردم و نیروهای ارشادی باید خود را ملزم به پیروی از قانون اساسی و قوانین جمهوری اسلامی بدانند و برخورد با خشونت، شایسته مردم شریف ایران نیست. اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا خواستار پیگیری مراجع قضایی نسبت به این اتهامات بوده، و پس از بررسی آگاهانه خواهان برخورد با متخلفین احتمالی و اطلاع رسانی صادقانه به مردم شریف ایران است.
برای اجرای قوانین، نیاز است تا به تدبیر زیرساخت و برنامه ریزی فرهنگی توجه بیشتری شود. در بیانات شهید آیت‌الله دکتر بهشتی نسبت به خودسازی مردم بر مبنای معیارهای اسلامی آمده است: “به مردم ایران فرصت بدهید تا آگاهانه و آزادانه خود را بر مبنای معیارهای اسلامی بسازند و این خودسازی را بر مردم ما تحمیل نکنید. آگاهی بدهید، زمینه سازی کنید برای رشد اسلام، ولی بر مردم هیچ چیز را تحمیل نکنید.
انسان بالفطره خواهان آزادی است، می خواهد خودسازی داشته باشد، خودش، خودش را بسازد، اما بر خلاف دستور قرآن مبادا مسلمان بودن و مسلمان زیستن را بخواهید بر مردم تحمیل کنید، که اگر تحمیل کردید آنها علیه این تحمیل تان طغیان خواهند کرد.”
۳) آزادی بیان، اعتراض و امنیت: در هیچ جای جهان آزادی بیان بصورت مطلق وجود ندارد. در غرب منتقدین تصمیمات دولت های تندرو درخصوص آموزش های تفصیلی جنسی و رابطه در مدارس ابتدایی و از بین بردن تعاریف علمی و زیستی جنسیت زن و مرد، سرکوب می شوند. در مدارس انگلستان از سنین بسیار کم و حتی مقطع ابتدایی، به کودکان آموزش های تفصیلی پیرامون رابطه جنسی داده می شود و مدارس آنان را به تغییر جنسیت خود تشویق می کند. بسیاری از والدین، فرزندان خود را از مدارس خارج کرده و در منزل به آنان درس می دهند. همچنین طبق شرایط فعلی لیست طولانی از ضمایر و جنسیت های مختلف در انگلستان منتشر شده است که حتی تعریف آنچنانی برای این ضمایر و جنسبت ها وجود ندارد و والدین به شدت نگران آینده فرزندان شان هستند. طبق شرایط فعلی هر کسی میتواند اعلام کند که یکی از جنسیت های مندرج در لیست است. هر مرد میتواند اعلام کند که زن است و برخی نسبت به امنیت حقوق زنان بیولوژیک و امنیت دستشویی های عمومی و حتی نوع رقابت عادلانه در ورزش نگرانی هایی دارند.
“جوردن پیترسن” روانشناس کانادایی و استاد تمام دانشگاه تورنتو، “پیرس مورگان” خبرنگار انگلیسی و مجری تلویزیون، “مت والش” و “بن شپیرو” تحلیلگران آمریکایی، از منتقدین این جریان، دائماً نسبت به مبهم شدن تعاریف علمی و تغییر تعاریف زیستی و علمی “جنسیت” به تعاریف شخصی انتقاد کرده و به همین دلیل به شدت از سوی رسانه ها سانسور شده و گاها از سخنرانی منع شده اند. “پیرس” از کار اخراج شد و “جوردن” از دانشگاه اخطاری نسبت به اخراج دریافت کرده و اخیراً نیز حساب توییتری او که چند میلیون دنبال کننده داشت مسدود گردیده است. “دیو شپل” کمدین آمریکایی و “ریکی جرویز” کمدین انگلیسی نیز بدلیل بیانات خود تحت فشارند و مدعیان آزادی بیان در تلاشند  سخنرانی آن ها را در شبکه “نتفلیکس” و شبکه های دیگر ممنوع کنند. حکومت آمریکا، سال گذشته ۳۳ مورد از وبسایت های اسلامی و رسانه ای را غصب نموده و سپس آنها را از کار انداخت.
در جمهوری اسلامی ایران که اساس آن استقلال و آزادی است، دانشجویان با رهبر انقلاب اسلامی دیدار سالیانه دارند و در این دیدارها بیانات، پیشنهادات و انتقادات خود را خطاب به شخص اول مملکت اظهار می دارند. این رویکرد برای دست اندرکاران علم و فناوری، شعر، هنر، فرهنگ و سایر حوزه ها نیز صدق میکند. رهبر انقلاب اسلامی نیز این رویکرد را تحسین کرده و بارها اعلام  نموده که داشتن یا اظهار نظری مخالف رهبری، نه تنها جرم نیست، بلکه هیچ اشکالی ندارد، و دانشجویان و جوانان باید مواضع انتقادی خود را حفظ نمایند، و ابداً نبایستی با انتقادات تند آنها برخوردی صورت گیرد.
اخیراً برخی ایرانیان خارج کشور اقدام به برگزاری تظاهرات کردند. در برخی تظاهرات مذکور، تعداد انگشت شماری قانون شکن با حضور در میان معترضان، اقدام به ایجاد اغتشاش و حمله به مردم، زنان، پلیس، اموال مردمی و دولتی و اماکن عبادی و ناامنی کردند. همین افراد قانون شکن، در لندن به راهپیمایی صلح آمیز مسلمانان انگلیس که هر سال به منظور گرامیداشت ایام شهادت امام حسین (علیه السلام) برگزار می شود و نیز مرکز اسلامی لندن حمله کردند. با رفتارهای خشونت آمیز به زنان مسلمان حمله نمودند، حجاب از سر زنان  برکشیدند، به مقدسات مذهبی توهین کردند، به مردم و پلیس حمله کرده، به پنجره های مسجد سنگ انداختند، ناامنی کرده و مرتکب جرم شدند. متاسفانه پلیس نتوانست امنیت مردم لندن و اماکن عبادی مسلمانان را حفظ کند. اقدامات اغتشاشگران خلاف قانون بود و پلیس انگلیس با خشونت با مجرمین برخورد کرد. ایرانیان معترض برای اعتراضات صلح آمیز جمع شده و این نوع اغتشاشات و ایجاد ناامنی ها را نپسندیده و اکثریت آنها این اقدامات را محکوم کرده اند. شهردار لندن اغتشاشات را محکوم کرده و خواستار مجازات مجرمین شد. پلیس نیز دهها نفر را بازدشت کرد و تصاویر مجرمین را جهت شناسایی منتشر نمود.
اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به مردم اختیار تجمع و اعتراض بدون سلاح را داده است. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد طبق قانون، امنیت مردم و اموال شان را تامین کرده، از مردم دفاع  نموده، با مجرمین برخورد کند. عمده نیروهای انتظامی ایران مردم زحمتکش و فداکاری هستند و هر روز برای حفظ امنیت مردم جانشان را به خطر می اندارند. نیروی انتظامی در راه حفظ امنیت مردم و کشور، شهدای زیادی تقدیم ملت کرده است.
اخیراً  گزارش های موثقی از برخورد خشونت آمیز برخی افراد اغتشاشگر با مردم عزیز ایران، زنان محجبه و نیروهای امنیتی کشور منتشر شده و اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، این نوع قانون شکنی ها را شدیداً محکوم کرده، و از مردم غیور ایران میخواهد با معرفی عوامل مسبب ناامنی، به مراجع امنیتی و قضایی کشور و نیروهای انتظامی در تامین امنیت مردم و کشور کمک نمایند. متاسفانه تصاویری از برخورد خشونت آمیز برخی افراد لباس شخصی و نیز برخی که لباس فرم نیروی انتظامی بر تن داشتند با مردم و برخی دانشجویان و جوانان فرهیخته کشور منتشر شده است، خواسته اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا از نیروهای انتظامی حفظ امنیت مردم، عدم برخورد خشونت آمیز با معترضین و تجمعات صلح آمیز و برخورد قاطع با اغتشاشگران قانون شکن، متناسب با قانون است. همچنین از دستگاه قضایی میخواهیم پس از بررسی دقیق، با متخلفین قانون، برخورد قاطع قانونی نموده و اطلاع رسانی صادقانه به مردم با عزت ایران نماید.
رهبر انقلاب اسلامی در موضع گیری خود بین اعتراض، اغتشاش و نقشه کشی دشمن با اعتراض و واکنش احساساتی برخی از مردم تفکیک واضحی قائل شده اند. برخی سیاسیون بین اغتشاشات، انتقادات و اعتراضات آن دسته از مردم که هیچ گونه وابستگی به اغتشاشات و نقشه کشی دشمن نداشته اند تفکیکی قائل نشدند. ما این نوع مواضع را عدم درک مطالبات مردمی و عدم کسب اطلاعات میدانی می دانیم که موجب دفع می گردد. مردم میهن دوست ایران، وطن شان را دوست دارند و نباید احساس کنند مطالبات شان شنیده نمی شود و رویکرد مسئولین بایستی رویکردی مردمی باشد. تلاش معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد و رئیس دانشگاه زنجان و امثالهم در ایجاد فضای آزادانه در دانشگاه جهت اعتراض صلح آمیز و انتقادات دانشجویان را تحسین کرده و خواستار ایجاد فضایی امن جهت بیان مطالبات، انتقادات و اعتراضات در چارچوب قانون اساسی از مسئولین مربوطه هستیم. موضع سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه نسبت به اینکه “از همه دفاع میکنند حتی از افرادی که او را دوست ندارند ولی او آنها را دوست دارد” قابل تحسین بوده و نشانگر روحیه مردمی و مردم دوستی اوست. این ملت نجیب ایران است که ۴۳ سال در کنار انقلاب اسلامی ایستاده، سختی کشیده، شهید داده، فداکاری کرده، اگر حتی سهواً با یک نفر بیگناهی برخورد خشونت آمیزی صورت گرفته باشد این مایه تاسف است و باید دلجویی شود.
مایه بسی تعجب است که دستگاه های ناظر بر رسانه های غرب، به برخی رسانه ها اجازه داده تا افرادی را به “برخورد خشونت آمیز با پلیس رسمی کشوری و آتش زدن اموال مردمی و عمومی و آمبولانس و مغازه” تشویق کنند و این همانند تشویق به تروریسم و کودتا است. فراموش نشود که در آمریکا برغم ادعای دفاع از حقوق زنان، هنوز در بسیاری از ایالت ها ازدواج کودکان وجود دارد و در برخی از ایالت ها دختران در سن ۱۲ سالگی به ازدواج در می آیند. آمریکا بجای ادعای دروغین “حمایت از مردم ایران”، و اشک تمساح ریختن، بهتر است تحریم های غیر قانونی خود را علیه مردم فهیم ایران بردارد.
أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا
هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته، و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده (آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده)
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن ابراز همدردی با خانواده های درگذشتگان حوادث اخیر در ایران، فقدان این عزیزان را به ملت با عزت ایران تسلیت عرض مینماید.
و السلام علیکم و رحمة الله و برکات
انتهای پیام/
غرب به جای ریختن اشک تمساح، تحریم‌های ضد ایرانی را رفع کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار