رییس سازمان ملی استاندارد مطرح کرد:

لزوم اصلاح ساختار سازمان ملی استاندارد برای انجام ماموریت‌های جدید

1401/07/24 - 12:47 - کد خبر: 77789 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بی‌توجهی تاریخی به نظام استاندارد کشور تاسف‌برانگیز است و در این زمینه اصلاح ساختار این سازمان برای انجام ماموریت‌های جدید ضروری است.

به گزارش نصر، «سید مهدی اسلام‌پناه» امروز در همایش هفته استاندارد در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی افزود: کیفیت حق آحاد جامعه است و سازمان ملی استاندارد ایران وکیل مردم در احقاق این حق است. در دولت سیزدهم که مصادف با دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران است، اجرای بسیاری از تکالیف که شاید در ادوار گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود، در دستور کار قرار گرفت.
اسلام‌پناه ادامه‌ داد: در دوره تازه فعالیت این سازمان ارزیابی انطباق و صدور گواهی انطباق حلال آغاز شد، استانداردهای تعلیق شده صنعت خودرو رفع تعلیق و مفهوم دیپلماسی استاندارد و کیفیت اجرایی شد.
وی اضافه‌ کرد: در این مدت شورای عالی استاندارد پس از ۲۰ سال با حضور مقام‌های عالی دولت احیا و مدل کیفیت جهان استاندارد تدوین شد.
اسلام‌پناه از استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان و نوظهور در راستای تسریع‌ تجاری‌سازی آن‌ها خبر داد و اظهار داشت: تدوین سازوکارهای جدید و تعریف طرح‌هایی برای مقابله با کم‌فروشی، تدوین سند یکپارچه غذا و راه‌اندازی پردیس نوآوری و مرکز رشد ایده‌های نوآورانه در پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد ایران از جمله دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.
انتهای پیام/
لزوم اصلاح ساختار سازمان ملی استاندارد برای انجام ماموریت‌های جدید خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار