رییس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورا مطرح کرد:

میراث فرهنگی؛ تبریزی میراسا قویوب!

1401/07/24 - 14:05 - کد خبر: 77773 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: به دلیل نتایج این سخت‌گیری‌ها و مخروبه شدن محلات تاریخی شهر تبریز، ضرب المثلی در این خصوص در بین مردم و ساکنان این محلات مطرح شده و  در بین اکثریت رایج است که "میراث فرهنگی، تبریزی واقعا میراسا قویوب!" 

به گزارش نصر، "کاظم زعفرانچی لر" صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تبریز، با انتقاد از تلاش میراث فرهنگی برای افزایش 400 هکتاری محدوده تاریخی به یک هزار و 200 هکتار اظهار داشت: این اقدام در حالی است که اقدام موثری در 400 هکتار قبلی رخ نداده و سخت‌گیری‌های میراث فرهنگی باعث کوچ مردم این مناطق به سایر نقاط شهر شده و این مناطق هویتی تبریز خالی از سکنه شده است.
وی با بیان اینکه محدود کردن ساخت و ساز و تعداد طبقات، باعث شده بافت تاریخی به بافت مخروبه و خالی از سکنه تبدیل شود، تصریح کرد: مردم از ما سوال می‌کنند که ساختمان جدید استانداری که در قلب بافت تاریخی و کنار بازار قرار دارد، چگونه با کدام منطق و این ارتفاع احداث شده است؟ 
این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه در بازدید از مناطقی همچون چاپارباشی، حیدر تکیه‌سی، سنجران، بازارچه سرخاب، دوه‌چی و... مردم به دلیل محدودیت‌های میراث فرهنگی در تنگنای شدیدی قرار دارند و توانایی بازسازی منزل خود را ندارند، بیان کرد: میراث فرهنگی و شهرداری باید ضوابط واحدی را برای مردم تعیین کنند تا قلب شهر تبریز با مخروبه شدن، خالی از سکنه نشده و همچنان به حیات تاریخی و هویتی خود با تداوم سکونت مردم ادامه یابد.
زعفرانچیلر ادامه داد: موضوع دیگر این است که واقعا به اندازه هر هکتار از 400 هکتاری که در این محدوده وجود دارد چه اقداماتی صورت گرفته است؟ گزارشی در این حوزه ارائه شود تا مردم و نمایندگان مردم در جریان باشند و شاید قانع شدند.
وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: به دلیل نتایج این سخت‌گیری‌ها و مخروبه شدن محلات تاریخی شهر تبریز، ضرب المثلی در این خصوص در بین مردم و ساکنان این محلات مطرح شده و  در بین اکثریت رایج است که "میراث فرهنگی، تبریزه واقعا میراسا قویوب!"
انتهای پیام/
میراث فرهنگی؛ تبریزی میراسا قویوب! محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   ملکه اسدی   سال پیش  

میراسا؟
یا میراثا؟
پژوهشیار