رییس انجمن شطرنج ناشنوایان؛

باید شطرنج ناشنوایان ایران را در جهان مطرح کنیم

1398/09/06 - 12:18 - کد خبر: 7771 نسخه چاپی

نصر:رییس انجمن شطرنج ناشنوایان گفت: با راه‌اندازی این رشته ورزشی ناشنوایان سعی داریم سال آینده با حمایت رییس فدراسیون در مسابقات جهانی شرکت کنیم.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، مجتبی دانشفر در گفت وگویی، درباره هدف از راه‌اندازی شطرنج ناشنوایان اظهار کرد: برای این که در المپیک آینده شطرنج را نیز جزء یکی از رشته‌های ورزشی ناشنوایان مطرح کنیم، سعی کردیم با راه‌اندازی این رشته و شناسایی استعدادهای برتر حضورمان را ابتدا در مسابقات داخلی و سپس جهانی و المپیک پررنگ‌ کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که اردوی تیم ملی شطرنج ناشنوایان از چه زمانی برپا خواهد شد، افزود:‌ برای برپایی اردوی تیم ملی شطرنج ناشنوایان ابتدا باید مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را در دو بخش انفرادی و تیمی برگزار کنیم و سپس به دنبال شناسایی استعدادها و علاقه‌مندان این رشته باشیم تا فعالیت خود را به طور جدی شروع کنیم. البته چون تا به امروز ناشنوایان در شطرنج فعالیتی نداشتند شکل‌گیری این رشته و تشکیل تیم ملی کار سختی است، اما سعی داریم امسال کار را با جدیت پیگیری و در سال آینده با حمایت رییس فدراسیون در مسابقات جهانی نیز شرکت کنیم.

رییس انجمن شطرنج ناشنوایان پیرامون این پرسش که آیا برای راه‌اندازی شطرنج با مشکل امکانات و تجهیزات مواجه نیستید، تصریح کرد: با صحبتی که با رییس فدراسیون ناشنوایان داشتم قرار بر این شد تا در مجموعه ورزشی ناشنوایان سالنی را برای شطرنج اختصاص دهند تا ما فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کنیم. البته در هیات استان تهران نیز سالن و تجهیزات لازم برای فعالیت و گسترش این رشته بین جامعه ناشنوایان وجود دارد و از این جهت مشکل خاصی وجود ندارد. تلاش ما بر این است در ابتدا با تکمیل جامعه آماری افراد علاقمند به شطرنج در تهران و استانهای دیگر زودتر فعالیت خود را در این رشته آغاز کنیم.

دانشفر در پایان همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا امکان حضور این رشته در المپیک ناشنوایان وجود دارد یا خیر؟ گفت: یکی از اهداف ما از راه‌اندازی این رشته حضور در المپیک ناشنوایان است که برای رسیدن به چنین هدفی ابتدا باید بستر لازم را برای حضور ورزشکاران شطرنج در مسابقات جهانی فراهم کنیم و بعد از مطرح شدن این رشته در سطح جهان سپس به دنبال المپیکی کردن این رشته باشیم.

انتهای پیام/

 باید شطرنج ناشنوایان ایران را در جهان مطرح کنیم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار