اسماعیلی در جشنواره وحدت اقوام ایرانی:

ایران بزرگ محصول همگرایی وزندگی مسالمت‌آمیز اقوام ایرانی است

1401/07/23 - 13:49 - کد خبر: 77684 نسخه چاپی

نصر: وزیر ارشاد باتاکید براینکه همه اقوام ایرانی قرن‌هاست زیرچتر ایران زیسته‌اند،گفت: ایران بزرگ، محصول همگرایی وزندگی مسالمت‌آمیز اقوام ایرانی است وملت ایران امروز میراث‌دار این فرهنگ غنی هستند.

به گزارش نصر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه جمعه بیست و سوم مهرماه در حاشیه بازدید از جشنواره اقوام ایرانی در دریاچه شهدای خلیج فارس با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره در ماه ربیع الاول و همزمان با هفته وحدت گفت: برپایی این گونه فضاها همواره مورد استقبال عموم مردم قرار می‌گیرد و این که مردم بتوانند با خرده فرهنگ‌های اقوام آشنا شوند، ظرفیت فوق العاده ای برای اعتلای فرهنگ جامعه ایجاد می‌کند.
وی افزود: جشنواره وحدت اقوام ایرانی فرصت خوبی برای هنرمندان و فعالان مناطق مختلف کشور فراهم کرده که از این نظر به کارآفرینی و اقتصاد هنر هم کمک می‌کند. با توجه به این که سرمایه گذاری در عرصه‌های هنری نسبت به سایر حوزه‌ها بسیار کم هزینه تر است، شورای عالی اشتغال از محل تبصره ۱۸ بودجه سال ۱۴۰۱ منابع خوبی برای کارآفرینی هنری به مناطق مختلف کشور اختصاص داده و قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگ و هنر هم آموزش‌های هنری در سراسر کشور را در دستور کار دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به رویکرد عدالت فرهنگی در دولت مردمی گفت: عدالت فرهنگی به معنای فراهم کردن زمینه‌های بروز خلاقیت‌های فرهنگی، هنری اقشار مختلف به خصوص در بخش‌های کم برخوردار جامعه است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت این اهداف دنبال می‌شود. همه اقوام ایرانی قرن‌هاست زیر چتر ایران فرهنگی زیسته‌اند. ایران بزرگ، محصول همگرایی و زندگی مسالمت‌آمیز اقوام ایرانی است و ملت ایران امروز میراث دار این فرهنگ غنی هستند.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی جشنواره وحدت اقوام ایرانی در منطقه سیاحتی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهر تهران برای برگزاری این گونه برنامه‌ها، پیشنهاد ما بهره‌مندی بیشتر این گونه موقعیت‌ها برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با تنوع فرهنگ و هنری نقاط مختلف کشور است. در این گونه جشنواره‌ها با هویت ملی عمیق و اریق ایرانی مواجه می‌شویم که در جهان یکتاست و این میراث فرهنگی باید به نسل‌های جدید منتقل شود.
وی ادامه داد: نسل جدید ما در سال‌های اخیر به خاطر همه‌گیری کرونا بیشتر زمان خود را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گذرانده و تا حدی از واقعیت‌های اصیل کشورمان فاصله گرفته است اما حالا که به همت دولت مردمی، مسأله کرونا تا حد زیادی مرتفع شده، بار دیگر فضا برای اجتماعاتی چون جشنواره اقوام ایرانی فراهم شده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری در داخل و خارج کشور را با جدیت پیگیری می‌کند و امیدوارم ثمره این اقدامات در ماه‌ها و سال‌های آتی بیش از پیش نمایان شود.
جشنواره وحدت اقوام ایرانی با همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف معرفی فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم اقوام گوناگون ایرانی، از ۲۰ تا ۲۹ مهر هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در دریاچه شهدای خلیج فارس میزبان شهروندان است.‌
انتهای پیام/
ایران بزرگ محصول همگرایی وزندگی مسالمت‌آمیز اقوام ایرانی است خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار