نماینده مردم تبریز مطرح کرد:

۴۲۰ میلیون یورو اعتبار خط ۲ متروی تبریز در انتظار تأیید معاون اول رییس‌ جمهور

1401/07/23 - 13:16 - کد خبر: 77680 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۲۰ میلیون یورو اعتبار خط دو قطار شهری تبریز از محل فاینانس خارجی با تأیید معاون اول رئیس جمهور به حساب شهرداری این شهر واریز می‌شود.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی روز شنبه در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه پنج تبریز، اظهار کرد: این مبلغ از سوی بانک فایننشال چین برای خط ۲ قطار شهری تبریز در نظرگرفته شده است.
خط دو متروی تبریز به طول حدود ۲۲٬۴ کیلومتر شامل ۲۰ ایستگاه از محدوده زمین‌های قراملک (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین، میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد یافته و در ادامه به سمت سه راهی ولیعصر، میدان استاد معین حرکت می کند و در نهایت در میدان بسیج خاتمه می‌یابد.
میرتاج الدینی همچنین اعلام کرد: پیگیر برخی از اعتبارات شهرداری همچون عوارض شهری و سهم شهرداری‌ها از ارزش‌افزوده مالیات در مجلس شورای اسلامی هستیم.
وی گفت: رویکرد شهردار تبریز ورود جدی به پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی و تأمین اعتبار برای تکمیل آنها است و نصب روز شمار در پروژه‌های عمرانی شهر و افتتاح بدون تشریفات آنها، مردم را امیدوار به توسعه و آبادانی شهر کرده و نمایندگان نیز در مجلس شورای اسلامی از این اقدامات شهرداری تبریز حمایت می‌کنند.
این نماینده مجلس اعلام کرد: شهرداری تبریز همچنین اراضی رهاشده دستگاه‌های دولتی را پایش کرده‌ و نمایندگان تبریز نیز پیگیر تعیین تکلیف این اراضی هستند.
میرتاج الدینی اضافه کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارتباط مستقیمی با استاندار و مدیریت شهری دارند و پیگیر اعتبارات خط مترو و دیگر پروژه‌ های شهر تبریز هستند.

تعیین تکلیف ۷۷ پروژه نیمه تمام شهری در سال جاری
شهردار تبریز گفت: آخرین وضعیت ۷۷ پروژه‌ نیمه‌تمام شهری احصا شده و طی هماهنگی با اعضای شورای اسلامی شهر، استاندار آذربایجان‌شرقی و نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی فعال‌سازی این پروژه‌ها جزو برنامه کاری قرار گرفته است.
یعقوب هوشیار اظهار کرد: بزرگترین دستاورد شهرداری، احصا و تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام است که علاوه بر توسعه شهری، به اشتغال‌زایی نیز کمک می کند.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: نتیجه همراهی نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی با مدیریت شهری، اخذ اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل عمومی شهر همچون مترو و اتوبوس است.
 وی اعلام کرد: تولید آسفالت به نسبت سال قبل پنج برابر بیشتر شده و تلاش داریم دومین کارخانه تولید آسفالت را در غرب تبریز راه‌اندازی کنیم.
مترو تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی یکصد کیلومتر طراحی شده‌ است.
در حال حاضر خط یک متروی تبریز به طول ۱۷٫۲ کیلومتر در ۱۸ ایستگاه از ایستگاه ایل‌گلی تا ایستگاه نور در حال بهره‌برداری است.
انتهای پیام/
۴۲۰ میلیون یورو اعتبار خط ۲ متروی تبریز در انتظار تأیید معاون اول رییس‌ جمهور خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار