مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

شعر همواره در خدمت معارف و باورهای دینی بوده است

1401/07/23 - 12:08 - کد خبر: 77669 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به جایگاه معنوی شعر در ایران گفت: هنر شعر همواره در خدمت ارزش‌ها و باورهای دینی بوده است.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی در مجلس شعرخوانی «به آیین آسمان» که با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در بین هنرهای مختلف هیچ هنری به اندازه شعر در خدمت معارف، ارزش ها و باورهای دینی نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: هنر شعر در عین اینکه یک اتفاق خلاقانه است، معارف دینی ما را نسل به نسل منتقل کرده و برای ما ایرانیان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد: جریان ادبی معطوف به معارف اهل بیت علیه‌السلام  و ارزش های والای انسانی و دینی عمیق‌تر بشود و نقشی که این هنر در قرن‌های پیش به دوش کشیده و معارف و ارزش ها را پشتیبانی کرده است، ادامه یابد.
وی لازمه این امر را تقویت ارتباط میان بزرگان و پیشکسوتان حوزه ادبیات با شعرای جوان عنوان کرد و گفت: ارتباط میان این دو نسل در سال های اخیر اندکی کمرنگ شده و بایستی بزرگان حوزه ادبیات تدبیری بیاندیشند تا شاهد تحولات اساسی در جریان شعر باشیم.
مجلس هشتم «به آیین آسمان» به همت خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و انجمن ادبی استاد عابد برگزار و حسین اسرافیلی، علیرضا قزوه، رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی و مرتضی حیدری آل کثیر به عنوان شعرای میهمان و محمد شکری فرد، رقیه هژبری، جعفر پوررضوی، محمدرضا بحری، ابوالفضل حمامی و امین شیخ الاسلامی از استان به قرائت شعر پرداختند.
پیش از این، مجالس اول تا هفتم «به آیین آسمان» در شهرهای قم، مشهد مقدس، اصفهان، زنجان، همدان، تهران و طریق نجف اشرف به کربلای معلی، برگزار شده است.
انتهای پیام/
شعر همواره در خدمت معارف و باورهای دینی بوده است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار