میانگین سنی والدین شهدا بیش از ۶۵ سال است

1401/07/23 - 11:16 - کد خبر: 77657 نسخه چاپی

نصر: مسئول پایش سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به چالش سالمندی والدین شهدا و جامعه ایثارگری کشور، گفت: در حال حاضر میانگین سنی والدین شهدا در کشور به بیش از ۶۵ سال رسیده است.

به گزارش نصر، محمدرضا روغنیان در کنفرانس علمی منطقه ای تشخیص و درمان بیماری های شایع سالمندی جامعه ایثارگری، افزود: با توجه به اینکه میانگین سنی گروه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران افزایش یافته و این روند همواره در حال تداوم می باشد، نیازمندی به دریافت خدمات ویژه درمانی و توانبخشی را بیشتر کرده است.
وی ارتقای سلامت ایثارگران را جزو اولویت بنیادشهید و امور ایثارگران دانست و اظهار داشت: طبق آخرین برآوردهای انجام شده میانگین سنی جانبازان گرانقدر و سایر ایثارگران تحت پوشش این مجموعه نیز به ۵۰ سال رسیده است.
روعنیان با بیان اینکه برای ارائه خدمات درمانی مطلوب به این اقشار، بنیاد شهید و امور ایثارگران مبادرت به اجرای طرحی تحت عنوان «پایش سلامت» کرده است که قریب به دو دهه است اجرا می شود، ادامه داد: در قالب این طرح وضعیت جسمانی گروه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران به طور ادواری توسط پزشکان پایش سلامت کنترل می شود و برگزاری دوره های بازآموزی که کنفرانس تبریز دومین دوره آن است، ارتقای سطح آگاهی و آشنا ساختن پزشکان طرف قرارداد این طرح به تازه ترین معلوماتِ مرتبط با تشخیص و درمان بیماری های شایع سالمندان در جامعه ایثارگری را تعقیب می کند.
وی افزود: معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای سال جاری برگزاری  تعداد ۷ دوره بازآموزی برای پزشکان پایش سلامت را طراحی کرده که دورۀ اول در تهران و برای پزشکان استان تهران و استان های همجوارِ پایتخت برگزار شد و امروز شاهد برگزاری دومین دوره این کنفرانس ها در تبریز برای پزشکان پایش سلامت استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان هستیم.
روغنیان با اظهار امیدواری نسبت به مفید بودن این کنفرانس های علمی، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران می کوشد با ارتقای سلامت ایثارگران و خانواده های معظم شهدا به ویژه سالمندان جامعه ایثارگری شادابی را به زندگی آنان تزریق کرده و تا حد ممکن از ابتلای این قشر به بیماری های مزمن و پرخطر جلوگیری کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در این کنفرانس با اشاره به اینکه جامعه ایثار و شهادت در مسیر سالمندی است و به دریافت خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیاز دارند، گفت: والدین شهیدان والامقام و ایثارگران پا به سن گذاشته اند و در این شرایط ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران خود را موظف می دانیم برای تامین نیازمندی دوره سالمندی آنها برنامه دقیقی داشته باشیم.
جابر ابوالفتح زاده با بیان اینکه برگزاری کنفرانس علمیِ تشخیص و درمان بیماری های شایع سالمندی جامعه ایثارگری در همین راستا قابل ارزیابی است، افزود: برنامه ریزی برای ارائه خدمات خاص دوره سالمندی جامعه ایثارگری با این هدف انجام می شود که والدین شهدا و ایثارگران دوره سالمندی خود را با کمترین درد و رنج سپری کنند.
وی ادامه داد: امیدوارم ما به عنوان متولیان ایثارگران، با همکاری و تعامل بخش های دیگر درمانی برای رسیدگی به امور درمانی سالمندان جامعه ایثارگری گام های موثری برداریم.
کنفرانس علمی منطقه ای تشخیص و درمان بیماری های شایع سالمندی در جامعه ایثارگری توسط پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان و به میزبانی معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد. که طی آن پزشکان طرح در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان حضور داشتند.
هدف از برگزاری این کنفرانس علمی، آشنایی با تغییرات فیزیولوژیک سالمندی، آشنایی با ارزیابی جامع و اصول ارجاع، تشخیص و درمان بیماری های شایع سالمندی و اصول تغذیه در سالمندان بود.
انتهای پیام/
میانگین سنی والدین شهدا بیش از ۶۵ سال است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار