رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز

سلامت روان جامعه با آموزش‌های مستمر و درست حاصل می‌شود

1401/07/23 - 09:57 - کد خبر: 77645 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه سلامت روان، مهمترین بعد سلامت انسان‌ها است، گفت: سلامت روان جامعه تنها با آموزش های مستمر و درست حاصل می‌شود.

به گزارش نصر، بهمن نقی پور در جلسه کارگروه شورای تامین سلامت روان شناختی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سلامت روان و آرامش انسان ها را جوششی از درون افراد دانست و اظهار کرد: معقول کردن خواسته ها و مغتنم شمردن داشته ها به آرامش انسان ها می انجامد و رسیدن به این مرحله با آموزش در زمینه های مختلف ممکن می شود.
وی افزود: در غیبت آموزش های صحیح و مناسب، افراد ناتوانی پرورش می یابند که سلامت جامعه را تحت الشعاع قرار می دهند و باید توجه داشت که سلامت روان، مهمترین بعد سلامت انسان ها است و توجه به این وجه از سلامت در میان دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه حائز اهمیت است.
نقی پور با بیان اینکه دانشگاه با دانشجو معنا پیدا می کند، یادآور شد: وظیفه همه مسئولان دانشگاه است که در دوران تحصیل دانشجویان، سلامت روحی، روانی و جسمی دانشجویان را تامین کنند تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در خدمات دهی به جامعه موثر باشند.
وی تمامی بخش های دانشگاه علوم پزشکی را مسئول در حوزه سلامت روانی دانشجویان دانست و ادامه داد: معرفی مرکز مشاوره و سلامت دانشجویی دانشگاه به عنوان تنها مسئول در این حوزه حوزه راهگشا نخواهد بود، چون معتقدیم ارتقای سطح سلامت روان دانشگاهیان علوم پزشکی تبریز منوط به هماهنگی بخش های مختلف دانشگاه می باشد و هماهنگی بین بخشی سبب هم راستا شدن فعالیت ها، پرهیز از عملکرد جزیره ای و در نتیجه افزایش تاثیرگذاری برنامه ها در حوزه سلامت روان می گردد.
نقی پور با بیان اینکه برگزاری اردو، فعالیت های مذهبی، فرهنگی و ورزشی سبب ارتقای سلامت روان دانشجویان می شود، گفت: این فعالیت ها هر چند حوزه های متنوع را شامل می شود، اما با هماهنگی بین بخشی، در یک راستا یعنی افزایش سلامت روان دانشجویان عمل می کنند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز به تنهایی نمی تواند سلامت روان جامعه را بهبود بخشد، یادآور شد: ارتقای سلامت روان جامعه با همکاری و هماهنگی سازمان ها و نهادهای مختلف کسب می شود.
انتهای پیام/
سلامت روان جامعه با آموزش‌های مستمر و درست حاصل می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار