خبر/

ترکیه و قطر بر اتفاق نظر خود درخصوص مسائل منطقه تاکید کردند

1401/07/22 - 21:29 - کد خبر: 77634 نسخه چاپی

نصر: وزیر خارجه ترکیه امروز (جمعه) مذاکراتی با همتای قطری خود در استانبول داشت که طرفین در این دیدار، بر توافق نظر کامل خود درخصوص مسائل منطقه تاکید کردند.

به گزارش نصر، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری در استانبول با مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: درمورد تقویت روابطمان به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری و دیگر پرونده‌ها توافق شد.
وی افزود: دیدارها فرصتی برای بررسی تعدادی پرونده‌ها بود. توافق کاملی میان ترکیه و قطر درخصوص مسائل مختلف وجود دارد. مساله فلسطین که مساله مرکزی برای قطر و ترکیه به حساب می‌آید، مورد بررسی قرار گرفت.
این وزیر قطری با بیان اینکه دوحه از توافق گروه‌های فلسطینی در الجزایر استقبال می‌کند، گفت: من امیدوارم که این گام‌های مثبت در پایان دادن به وضعیت دودستگی در فلسطین سهیم باشد.
وی همچنین تشدید تنش از سوی شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری و یورش آنها به مسجد الاقصی را محکوم کرد.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی عنوان داشت که با همتای ترکیه‌ای خود درخصوص مساله روسیه و اوکراین گفتگو کرد. وی تاکید کرد که قطر از نقش ترکیه از تلاش‌های دیپلماتیک به ویژه درخصوص صادرات غلات حمایت می‌کند.
وی عنوان داشت: موضع ما درخصوص مخالفت با نقض حاکمیت اوکراین ثابت است و ما از توافق استانبول برای انتقال غلات حمایت می‌کنیم.
این وزیر قطری درخصوص مساله سوریه گفت: دوست داریم که راه حل سیاسی واقعی برای پایان دادن به رنج مردم سوریه وجود داشته باشد. باید گام‌های واقعی درخصوص فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه صورت بگیرد.
انتهای پیام/
از سوی دیگر، وزیر خارجه ترکیه گفت که اقدامات تحریک آمیز بسیاری در منطقه شرق دریای مدیترانه وجود دارد و باید برای حل آن تلاش کرد.
انتهای پیام
ترکیه و قطر بر اتفاق نظر خود درخصوص مسائل منطقه تاکید کردند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار