معاون فرماندار عجب‌شیر؛

آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان در مواجهه با زلزله ضروری است

1398/09/06 - 11:39 - کد خبر: 7762 نسخه چاپی

نصر: معاون فرماندار عجب‌شیر با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان در مواجهه با زلزله ضروری است گفت: نحوه صحیح پناه‌گیری و خروج اضطراری در هنگام وقوع زلزله و همچنین چگونگی حمل مصدوم و اطفاء حریق باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سید جلال میر ابراهیم زاده روز چهارشنبه در بازدید از روند برگزاری تمرین زلزله و ایمنی در مدرسه صدیقه کبری این شهرستان اظهار داشت: قرارگرفتن در منطقه زلزله خیز ضرورت آموزش افراد را دوچندان کرده و  اعضای کارگروه مدیریت بحران شهرستان‌ بر آن تاکید دارند.

وی گفت: دانش‌آموزان در کنار تحصیل و ارتقای سطح علمی، باید آموزش‌های لازم برای آمادگی در برابر حوادث و بحران‌ها را فراگیرند چرا که آموزش یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند از بروز ضررها و خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

وی ادامه داد: این تمرین به صورت نمادین و مشارکت هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، سپاه و فرماندهی انتظامی عجب شیر در مدرسه صدیقه کبری با رویکرد آموزش پناه گیری و خروج مناسب و بدون آسیب از مدارس هنگام زلزله، خودامدادی دانش آموزان و کمک به آسیب دیدگان و همچنین ارائه توصیه های لازم برای چیدمان مناسب اداری و کلاسی  به مسئولان مدارس برگزار شد.

انتهای پیام/

آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان در مواجهه با زلزله ضروری است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار