جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان؛

۲۱۸ محکوم امنیتی در لیست عفوی‌ها / ۱۳ اعدامی مشمول تخفیف مجازات شدند

1401/07/21 - 21:12 - کد خبر: 77598 نسخه چاپی

نصر: معاون قضائی قوه قضائیه در تشریح جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: ۲۱۸ محکوم امنیتی در لیست‌ها عفوی‌ها قرار گرفتند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضائی قوه قضائیه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: در این مرحله یک هزار و 862 پرونده‌های عفوی که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی بررسی شد و پس از تأیید رئیس قوه قضائیه، لیست برای مقام معظم رهبری ارسال شد که مورد موافقت ایشان قرار گرفت.
وی افزود: از مجموع یک هزار و 862 نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات، ۷۶۹ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و یک هزار 93 نفر مشمول تخفیف و یا تبدیل مجازات شدند.
معاون قضائی قوه قضائیه ادامه داد: از مجموع افرادی که در این مرحله مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند، یم هزار و 260 پرونده مربوط دادگستری‌ها و محاکم عمومی و انقلاب، ۴۵۰ پرونده مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی و ۱۵۲ پرونده مربوط به سازمان قضائی نیروهای مسلح است.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی گفت: از یک هزار و 260 مورد از عفوشدگان دادگستری و محاکم عمومی و انقلاب، ۱۳ نفر جزو محکومان اعدام بودند که یک درجه مجازات آنها تخفیف پیدا کرد، ۱۰ مورد نیز مربوط به ماده ۲۰ آئین‌نامه عفو و یک هزار و 237 مورد هم سایر محکومان هستند.
وی بیان کرد: از مواردی که عنوان شد ۹۵ مورد از خانم‌ها و ۱۲۳ مورد هم از محکومین امنیتی هستند.
انتهای پیام/
۲۱۸ محکوم امنیتی در لیست عفوی‌ها / ۱۳ اعدامی مشمول تخفیف مجازات شدند باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار