پس از ۴۰ سال صورت گرفت؛

تقدیر جانباز سرافراز از بهیاری که در سال های دفاع مقدس خواهرانه از وی پرستاری کرد

1401/07/21 - 16:28 - کد خبر: 77583 نسخه چاپی

نصر: آیین تقدیر از خدمات مدافع سلامت رباب علی پور ساجدی توسط جانباز سرافراز سرهنگ کاظم حسین زاده در محل سابق بیمارستان امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، در این مراسم سرهنگ دوم چتر باز و بازنشسته ژاندارمری وقت با کمک بهیار بیمارستان امام خمینی سابق تبریز بعد از 40 سال تجدید دیدار کرده و از خدمات خواهرانه و زینب گونه وی تقدیر و تشکر کرد.
این آیین با حضور حاج کریم مردانی آذری- خیرگرانقدر استان-، جواد احمدیان –معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز-، کاظم حسین زاده – سرهنگ دوم چترباز و بازنشسته ژاندارمری وقت-، رباب علیپور ساجدی- کمک بهیار بیمارستان امام خمینی ( ره )، اعضای خانواده ایشان و سایر مسئولین دانشگاه در همان مکان 40 سال قبل بیمارستان امام خمینی (ره) تبریز روز چهارشنبه بیستم مهرماه 1401 برگزار شد.
احمدیان در این مراسم ضمن تبریک ایام مبارک ربیع الاول ، ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) و ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم گفت: کشور عزیزمان ایران در برهه های مختلف دچار گرفتاری ها،  بحران ها و برخی امتحانات شده است ولی بعد از انقلاب در جنگ تحمیلی جوانان عزیزمان حاضر شدند که از مملکت و ناموس دفاع کنند و از جان و مال خود بگذرند و ما همیشه باید قدردان این عزیزان باشیم.
وی با تقدیر از حضور حاج آقا مردانی آذری در این مراسم گفت: حاج آقا مردانی آذری از خیرین بزرگوار و گرانقدر استان مان هستند که خدمات ارزنده  زیادی را تاکنون در ساخت مدارس و برای سلامتی جامعه انجام داده اند که نمونه بارز آن ساخت بیمارستان کودکان تبریز می باشد که در نوع خود نمونه ای در کشور و خاورمیانه  بوده است.
احمدیان در خاتمه از طرف بهمن نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و اعضاء هیات رئیسه دانشگاه از سرهنگ کاظم حسین زاده جانباز دوره هشت سال دفاع مقدس  تقدیر و تشکر کرد.
در این مراسم تجلیل سرهنگ حسین زاده گفت: 40 سال قبل و در سال 1361 در منطقه کردستان ودر جنگ تحمیلی پس از مجروح شدن شدید با بالگرد به شهر زیبای تبریز اعزام شدم و در بیمارستان امام خمینی (ره) بخش ارتوپدی بستری شدم ومن یک جانباز نا امید و تنها بودم دراین بیمارستان برای اولین بار با "بانوی فانوس به دست" بانو رباب علی پور ساجدی آشنا شدم که در دشوارترین شرایط بیماری مرا تنها نگذاشتند و برزخمهایم مرهم نهاده و برای مداوایم از هیچ کوششی فرو گذار نکرد.
وی افزود: بر اثر مساعدت درمانی جلیل شربیانلو پزشک معالجم و زحمات بی دریغ کمک بهیارعلیپور ساجدی پایم نیز مورد عمل جراحی قرارگرفت واز قطع شدن پایم نیز جلوگیری شد وبنده به زندگی امیدوارتر شدم.
سرهنگ حسین زاده ادامه داد: امروز پس از چهل سال برگشته ام تا سپاسگزاری خود را نثار این  بانوی عفیفه ای نمایم که در دشوارترین شرایط مرهم زخم هایم شد و انسانیت، مهربانی ونوع دوستی را معنای تازه ای بخشید.
در این مراسم مقرر گردید خاطرات سرهنگ حسین زاده و کمک بهیار علیپور ساجدی در قالب فیلم مستند و یا یک کتاب گردآوری شود.
گفتنی است ؛ دراین مراسم زادروز حاج کریم مردانی آذری نیز گرامی داشته شد و از کمک بهیار رباب علی پور ساجدی با تقدیم یک سبد گل و اهداء لوح و هدیه ای از سوی سرهنگ حسین زاده تقدیر بعمل آمد.
انتهای پیام/
تقدیر جانباز سرافراز از بهیاری که در سال های دفاع مقدس خواهرانه از وی پرستاری کرد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار