خبر/

توافق ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان برای فعال سازی شاخه غربی کریدور شمال-جنوب

1401/07/21 - 12:24 - کد خبر: 77547 نسخه چاپی

نصر: در اجلاس ۲+۶ ترانزیتی ایران و کشورهای آسیای میانه در تهران مطرح شد.

به گزارش نصر، ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان به منظور فعال سازی شاخه غربی کریدور شمال-جنوب در نخستین اجلاس ۲ + ۶ وزرای حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه آسیای مرکزی توافق کردند.
این اجلاس درباره توسعه همکاری‌های ترانزیتی به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی در امتداد نشست اخیر سران سازمان همکاری‌های شانگهای به تازگی در تهران برگزار شد.
در این اجلاس دو روزه، نمایندگانی از کشورهای ایران، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان به همراه نمایندگانی از کشورهای آذربایجان و فدراسیون روسیه، در سطح وزیر، معاون وزیر و مدیران عامل راه‌آهن حضور داشتند و در خصوص توسعه همکاری‌های ترانزیتی و بیانیه ترانزیتی فی‌مابین در امتداد نشست اخیر سران سازمان همکاری‌های شانگهای، به گفت‌وگو پرداختند.
در این اجلاس، در دو نشست سه جانبه بین کشورهای ایران، روسیه و آذربایجان، موضوعاتی نظیر ساخت و بهره برداری از بخش ریلی رشت- آستارا به منظور توسعه حمل و نقل و توسعه زیربنای ریلی و ترافیک باری در شاخه غربی کریدور بین المللی شمال– جنوب بحث و بررسی شد.
گفتنی است؛ متن بیانیه نخستین اجلاس همکاری ترانزیتی ایران با کشورهای آسیای مرکزی با هدف توسعه ترانزیت به امضای اعضای این اجلاس رسید.
انتهای پیام/
توافق ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان برای فعال سازی شاخه غربی کریدور شمال-جنوب نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار