عسکری در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران:

حجم مبادلات ایران و ارمنستان تا یک میلیارد دلار افزایش یابد

1401/07/21 - 09:03 - کد خبر: 77514 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: با توجه به ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، گردشگری، انرژی، معدن و همچنین سرمایه‌گذاری در بخش کشت‌ فراسرزمینی، دو طرف باید تلاش کنند با ایجاد سازوکارهای لازم، حجم مبادلات دوجانبه را به سطح یک میلیارد دلار افزایش دهند.

به گزارش نصر، گئورگ پاپویان رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران که در رأس هیأت پارلمانی برای گفتگو و رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، در آخرین روز حضور خود در کشورمان، امروز چهارشنبه (20 مهرماه 1401) با محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
عسکری در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات مثبت و رو به رشد تهران و ایروان گفت: پیوندهای عمیق و دیرینه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی میان دو کشور، می‌تواند بستر مناسبی را برای توسعه همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های مختلف بویژه در حوزه های پارلمانی و اقتصادی فراهم سازد.
وی با مهم خواندن دیپلماسی پارلمانی در ارتقاء سطح همکاری‌ میان کشورها در زمینه‌های گوناگون افزود: ارتباطات پارلمانی نقش بسزایی در تسریع و تسهیل همکاری‌ دولت‌ها ایفا می کند، از این رو مجلس شورای اسلامی از تقویت و تحکیم مناسبات با کشور دوست و همسایه ارمنستان، حمایت می‌کند.
رئیس کمیسیون کشاورزی، اّب و منابع طبیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های موجود میان ایران و ارمنستان، بر لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، گردشگری، انرژی، معدن و همچنین سرمایه‌گذاری در بخش کشت‌ فراسرزمینی، دو طرف باید تلاش کنند با ایجاد سازوکارهای لازم، حجم مبادلات دوجانبه را به سطح یک میلیارد دلار افزایش دهند.
نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی در ادامه، ضمن حمایت از حفظ تمامیت ارضی ارمنستان و برقراری صلح و آرامش در منطقه قفقاز، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحکیم صلح و ثبات پایدار در منطقه قفقاز اهتمام ویژه‌ای دارد.
عسگری در پایان این دیدار با اشاره به بحران اوکراین، تامین امنیت غذایی را مهم برشمرد و تصریح کرد: باتوجه به بحران‌های اخیر منطقه، دو طرف می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فی‌مابین در حوزه تامین امنیت غذایی فعال شده و از آسیب وارد شدن به مردم عادی جلوگیری کنند.
گئورگ پاپویان رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، با اشاره به قدمت روابط دیپلماتیک میان دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای ارمنستان یک کشور دوست و همسایه است، بلکه کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه است.
وی در ادامه ضمن استقبال از توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف بویژه در بخش کشاورزی و حمل و نقل افزود: رویکرد دولت، پارلمان و مردم ارمنستان توسعه و گسترش همکاری‌ها در سطوح مختلف بویژه ارتقاء روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران در پایان این دیدار خاطرنشان کرد: از مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان و همچنین عدم تغییر در مرزهای کشورهای همسایه تشکر می‌کنیم. ما همواره در شرایط سخت، شاهد مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم.
پایان پیام/
حجم مبادلات ایران و ارمنستان تا یک میلیارد دلار افزایش یابد خبرگزاری خانه ملت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار