بهادری جهرمی در نشست خبری:

حقوق کارمندان و بازنشستگان با همکاری دولت و مجلس افزایش می‌یابد

1401/07/20 - 12:40 - کد خبر: 77438 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی دولت گفت: یکی از اولویت‌ها در لایحه متناسب‌سازی حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان، این است که پرداخت‌ها باید عادلانه باشد و پیش از این در حقوق کارگران و معلمان، اعمال شد.

به گزارش نصر، علی بهادری جهرمی، امروز سه‌شنبه در نشست خبری، ضمن تسلیت شهادت مدافعان امنیت در مقابله با آشوب‌های اخیر، اظهار داشت: اقداماتی که در این ایام صورت گرفت، نشان داد که دشمنان از هر موقعیتی برای ضربه به کشور، سوءاستفاده می‌کنند.
 سخنگوی دولت درباره توصیه رئیس جمهور به فراهم کردن مکانی برای اعتراض و اقدام دولت برای تحقق این امر توضیح داد که در اهمیت قائل شدن برای طرح مباحث انتقادی و گفتگو‌های آزاداندیشانه، سال‌ها رهبر معظم انقلاب بر کرسی‌های آزاد اندیشی تأکید داشته و دارند تا مکان‌هایی را برای تصمیم‌گیری‌های جمعی در مراکز دانشگاهی در نظر بگیریم.
 بهادری جهرمی با یادآوری اینکه تأسیس خانه‌های گفتگوی آزاد در همه دانشگاه‌ها بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی بود تا در حوزه نخبگانی، مکانی برای طرح مباحث انتقادی فراهم شود، گفت: نخستین مرکز در این‌باره، در دانشگاه تهران با حضور ۹۰ استاد دانشگاه افتتاح شد.
 سخنگوی دولت تصریح کرد: این موضوع در دستور کار بوده است و از هر مشارکت نخبگانی در این زمینه استقبال می‌کنیم. همچنین برای اینکه خللی در امور کشور پیش نیاید، وزیر کشور مکلف شد تا برای ساماندهی این موضوع، پیشنهاد‌هایی ارائه کند.
 بهادری جهرمی ادامه داد: دولت با برگزاری تجمعات قانونی موافق است و قانون، قواعد مربوط به فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را در آیین‌نامه مشخص کرده و رئیس‌ جمهور، پیشنهادی را برای به‌روز رسانی ساز و کار‌ها مطرح و به شورای عالی انقلاب فرهنگی، محول کرده است.
 سخنگوی دولت اظهار داشت: کارکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه نقد و برگزاری اقدامات اعتراضی در جامعه دانشگاهی، روشن بوده و خانه‌های گفتگو‌ی آزاد اندیشی در حال شکل‌ گرفتن است؛ به این منظور از توسعه و ترویج کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه عمومی، حمایت می‌شود.
 
رسانه‌های معاند باید در مراجع قانونی، پاسخگوی اقدامات تخریبی باشند
 بهادری جهرمی درباره انتشار اخبار در شبکه‌های خبری معاند و کار عملی دولت ایران برای برخورد با آن‌ها گفت: بعضی رسانه‌ها به‌جای خبر رسانی درست به مردم، محلی برای آموزش اقدامات تروریستی و سوءاستفاده از کودکان شده‌اند. این رسانه‌ها مورد حمایت کشور‌هایی هستند که جرأت انتشار اخبار درگیری‌های خود را ندارند و این رسانه‌ها باید پاسخگوی اقدامات تخریبی خود در مراجع قانونی باشند و دولت به‌طور حتم، مدافع حقوق مردم است.
 سخنگوی دولت درباره کندی اینترنت و قطع بودن برخی شبکه‌های اجتماعی که در روز‌های اخیر بسیاری از کسب و کار‌ها را دچار زیان کرده است، گفت: مسئولان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، رصد موضوع را بر عهده دارد و متولی این حوزه است و با توجه به رصد شرایط روز، تصمیم می‌گیرد.
 
ادعای نسخه‌پیچی امنیتی کشور‌های غربی
 بهادری جهرمی به دخالت کشور‌های غربی در امور کشور و تحریم‌ها اشاره و تصریح کرد: در عرصه‌های مختلف، شاهد رفتار‌ها و استاندار‌های دوگانه از کشور‌های غربی بوده‌ایم و هستیم؛ همان‌طور که دیدیم با آشوب و آشوبگری، ادعای حمایت از زنان را دارند، اما در قلب اروپا به بانوی سفیر ایرانی با سلاح سرد حمله می‌شود و حتی توانایی تأمین امنیت سفیر ایران را ندارند، اما ادعای نسخه‌پیچی امنیتی می‌کنند.
 سخنگوی دولت ادامه داد: این استاندارد‌های دوگانه باید حل شود؛ این کشور‌ها که نسخه می‌پیچند، خود به تعهدات عمل نمی‌کنند. آمریکا از توافق، خارج و باعث شد که ایران در مسیر تضمین حمایت از حقوق مردم خود و برداشتن تحریم‌ها جدی‌تر شود.
 بهادری جهرمی، همچنین گفت: تهیه مواد اولیه دارویی که خانم مهسا امینی مصرف می‌کرد، بار‌ها به علت تحریم‌های آمریکا با مشکل وارد کشور می‌شد؛ آن‌وقت نمی‌شود اینجا از حمایت دم زد. یعنی در زمینه تأمین دارو‌ها با اقدامات ضد حقوق بشری، مانع ورود دارو می‌شوند، اما بعد مدعی حمایت می‌شوند. این ادعا مضحک است.
 
احیای کارخانه نساجی مازندران
 سخنگوی دولت با اعلام خبر احیای یک کارخانه تولیدی، اظهار داشت: فعالیت دوباره صنعت نساجی مازندران، خبر خوشی است که بیش از ۴٠٠ کارگر به عرصه کار بازگشتند و مطالبات کارگران نیز از محل منابع کارخانه پرداخت می‌شود؛ یکصد شغل جدید نیز در این مجموعه، ایجاد خواهد شد.
 
زلزله خوی
 بهادری جهرمی، همچنین به زلزله اخیر در شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: در این حادثه که خوشبختانه صدمات جانی نداشت، همه مسئولان به‌موقع در صحنه امدادرسانی حاضر شدند و میزان خسارت هم از سوی ستاد بحران پس از ارزیابی، اعلام می‌شود و تنخواهی نیز برای امور اضطراری در اختیار آنها قرار داده‌ایم.
 
افزایش ۳.۶ درصدی خرید گندم
 سخنگوی دولت به خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال زراعی، اشاره و تصریح کرد: این خرید در سال جاری به ۷ میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم به ارزش ۸۳ هزار میلیارد تومان رسید که ۳.۶ درصد بیشتر از سال گذشته بود.
 بهادری جهرمی، ادامه داد: با دستور رئیس جمهور، بدهی و مطالبات کشاورزان تسویه شده و دولت به‌طور جدی، به‌ دنبال حمایت از آنها است.
 
سرپرستی زاهدی وفا تا معرفی گزینه جدید ادامه دارد
 سخنگوی دولت درباره تمدید مدت سرپرستی زاهدی وفا بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از رأی نیاوردن و اینکه وزیر پیشنهادی چه زمان معرفی خواهد شد، گفت: تا تعیین وزیر جدید، سرپرستی زاهدی وفا ادامه دارد و در روز‌های آینده، گزینه پیشنهادی برای وزارت کار معرفی می‌شود.
 
با همکاری دولت و مجلس، گام خوبی برای افزایش حقوق کارمندان برداشته می‌شود
 سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت: موج تورم در پی جنگ روسیه و اوکراین و برخی از آثار تورمی اقدامات اقتصادی نادرست در سال‌های اخیر، باعث افزایش فشار اقتصادی به مردم شد. به این منظور، دولت در تلاش بود تا آنها که حقوق کمتر می‌گیرند و از آثار تورم متضرر می‌شوند، مورد توجه قرار گیرند.
 بهادری جهرمی، ادامه داد: یکی از اولویت‌های دولت در لایحه متناسب‌سازی حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان، این است که پرداخت‌ها باید عادلانه باشد و پیش از این در حقوق کارگران و معلمان، اعمال شد. بنابر این، حقوق کارمندان و بازنشستگان با همکاری دولت و مجلس، افزایش می‌یابد.
 
دستاورد‌های سفر مخبر به روسیه
 سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره دستاورد سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به مسکو اظهار داشت: آقای مخبر در نشست کشور‌های ساحلی خزر، هفت پیشنهاد را برای رفع موانع اقتصادی مطرح کرد که مهم‌ترین آن‌ها تلاش برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری مشترک است و در صورت تحقق می‌تواند یک بازار حدود ۷۰۰ میلیارد دلاری را در برابر ایران قرار دهد و به خنثی‌سازی تحریم‌ها کمک کند.
 بهادری جهرمی با اشاره به آغاز ساخت راه آهن رشت - آستارا گفت: تلاش برای تکمیل مسیر شمال - جنوب از دیگر موضوعات مهم بود که می‌تواند چهار کشور ساحلی دیگر را به خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند، وصل کند.
 سخنگوی دولت، تلاش برای یکسان‌سازی فرکانس‌های برق و تبادل انرژی، توافق برای ایجاد نظام مالی بانکی مشترک و موافقت با پیشنهاد ایران برای همکاری‌ها در حوزه‌های نفت، گاز، گردشگری، محیط زیست و امنیت غذایی را از دیگر دستاورد‌های سفر معاون اول رئیس جمهور به روسیه برشمرد.
 بهادری جهرمی، تصریح کرد: در این سفر، قرارداد‌هایی منعقد شد که اجرای آن‌ها موجب تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های ایران و روسیه می‌شود.
 
درمان درد‌های مزمن معیشتی، نیاز به زمان دارد
 سخنگوی دولت با تأکید بر مبارزه با فساد و برگزاری نشست‌های هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: کارهای این ستاد، تنها وابسته به برگزاری نشست نیست و اولویت دولت، از بین بردن ساختار‌های فسادزا و زیرساخت‌های ایجاد فساد است.
 بهادری جهرمی درباره برنامه دولت برای بهبود وضعیت معیشتی مردم، گفت: مسیری که برای حل مشکلات اقتصادی آغاز کرده‌ایم، به‌طور جدی، تداوم دارد و آثار این تصمیم گیری‌ها در شاخص‌های اقتصادی، کم و بیش آشکار است؛ درمان درد‌های مزمن، نیاز به زمان دارد.
 سخنگوی دولت، اظهار داشت: دشمن احساس کرد با اصلاح اقتصادی در کشور، مشکلات در سال‌های بعد رفع خواهد شد و این موضوع، آنها را به فکر ایجاد ناامنی انداخت؛ این اقدام به روشنی ثابت کرد که مسیر دولت برای اصلاح موانع اقتصادی، مسیر درستی است.
 
دشمنان به دنبال تضعیف جامعه پیشرو ایران هستند
 بهادری جهرمی درباره تلاش دشمنان برای تأثیرگذاری بر مدارس و دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان در برهه‌های مختلف نشان داده‌اند با استعدادی که دارند، می‌توانند آینده کشور را تضمین کنند. دشمن در این شرایط، سعی در تضعیف این جامعه پیشرو دارد.
 سخنگوی دولت، تأکید کرد: تکلیف مسئولان دولت، جامعه فرهنگیان و خانواده‌ها در این شرایط بیشتر می‌شود تا پیشرفت این نسل با استعداد را در مسیر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، هدایت کنند. این نسل، شرایط خوبی را برای کشور رقم خواهد زد.
انتهای پیام/
حقوق کارمندان و بازنشستگان با همکاری دولت و مجلس افزایش می‌یابد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار