مدیر آموزش و پرورش مراغه خبر داد؛

درخشش دانش‌آموزان مراغه در مسابقات ملی توانمند

1401/07/19 - 17:58 - کد خبر: 77375 نسخه چاپی

نصر: مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: دانش‌آموزان این شهرستان در پنجمین دوره مسابقه ملی توانمند بیشترین مقام برگزیده کشوری را کسب کردند.

به گزارش نصر، «حسین اکبریان» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: مرحله اول این مسابقه از پنجم الی بیستم شهریور سال جاری در قالب یک بازی نرم‌افزاری برگزار شد و دانش‌آموزان در سه مقطع دوره دوم ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم با شرکت کردن در این مرحله به سوالات تستی و تشریحی اپلیکیشن پاسخ دادند. 
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در ادامه یک فعالیت علمی انجام داده و فیلم آن را از طریق اپلیکیشن مسابقه ارسال کردند، اضافه کرد: پس از اتمام زمان مسابقه، پاسخ‌های هزار شرکت‌کننده در مسابقه مورد ارزیابی قرار گرفت و در هر مقطع تحصیلی، ۱۰ تیم برتر انتخاب و برای مرحله حضوری مسابقه دعوت شدند. 
به گفته وی ۱۳ دانش‌آموز استان آذربایجان‌شرقی در این رقابت‌ها شرکت کرده و هفت رتبه کشوری را به دست آوردند.
وی اضافه کرد: مرحله نهایی با حضور برگزیدگان مرحله اول به صورت عملی طی سه روز از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ مهرماه در محل نمایشگاه بین ‏المللی فناوری‏ نانو (IRANNANO۱۴۰۱) به صورت حضوری برگزار شد که پنج تیم از مراغه و ۲ تیم از تبریز به نمایندگی از آذربایجان‌شرقی در این مسابقه حضور داشتند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه بیان کرد: از پژوهشسرای دانش‌آموزی شهید فخری زاده مراغه  ۱۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند که پنج رتبه دوم تا چهارم را کسب کردند.
این مسابقه را باشگاه دانش‌آموزی نانو کشور با حضور ۳۰ تیم از ۱۳ استان و در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسه دوم برگزار کرد.
انتهای پیام/
درخشش دانش‌آموزان مراغه در مسابقات ملی توانمند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار