خبر/

فرماندار هشترود بر تسریع در اجرای پایاب سد سهند تاکید کرد

1401/07/19 - 11:58 - کد خبر: 77309 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای پایاب سد سهند، گفت: متاسفانه از اسفند سال گذشته هیچ‌کاری در پایاب سد انجام نشده و شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی و پیمانکار فقط وعده سر خرمن به کشاورزان داده‌اند.

به گزارش نصر، «علیرضا توری» روز دوشنبه در جلسه کمیته راهبری سد سهند افزود: مجریان و پیمانکاران پایاب سد سهند اراده‌ای برای کار ندارند و طی برنامه‌ریزی اکنون باید سه فاز از پنج مرحله آن زیر کشت قرار می‌گرفت در صورتی که هنوز فاز نخست طرح تمام نشده است.
وی اضافه کرد: بهمن سال گذشته قرار بود برای ۲۰۰ هکتار پیمانکار  مشخص شود اما بنا به دلایلی نامشخص کار اجرایی آن راکد شده و این موضوع کشاورزان را سر در گم و علاف کرده است.
«توری» از کشاورزان خواست الگوی کشت را رعایت کنند و افزود: هرگونه کشت هندوانه در اراضی پایاب سد ممنوع است و در صورت مشاهده، آب آنها قطع خواهد شد.
فرماندار هشترود همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری و بر تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد.
به گزارش ایرنا به نقل از مسئولان ذیربط میزان اشتغالزایی فاز ۱ این طرح هفت هزار نفر بوده و حدود ۹۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن اعتبار نیاز است.
سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است.
انتهای پیام/
فرماندار هشترود بر تسریع در اجرای پایاب سد سهند تاکید کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار