معاون مالیاتی اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی خبر داد:

حمایت مالیاتی از اصناف آسیب دیده از کرونا

1401/07/19 - 08:49 - کد خبر: 77282 نسخه چاپی

نصر: معاون مالیاتی اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: دولت از واحدهای صنفی و تولیدی آسیب دیده از کرونا حمایت مالیاتی می کند.

به گزارش نصر، وحید کردستانی معاون مالیاتی اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: پاندومی ویروس کووید 19 زیان های زیادی را به کسب و کارها وارد کرده و مشاغل مختلف بنا به نوع کسب و کار خود از این بابت ضررهایی متحمل شده اند، طبعا دولت نیز بنا به وظیفه خود، بسته های حمایتی مختلفی بابت کاهش این آسیب ها تدارک دیده که یکی از آنها بخشودگی مالیاتی است.
کردستانی افزود: به موجب جزء (2) بند (ق) تبصره 6 قانون بودجه سال 1400 کل کشور و رای شورای عالی مالیاتی مربوطه، به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در دو گروه واحدهای صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتر از یک میلیارد ریال، واحدهای تولیدی و هم چنین صنوف اعلامی ستاد کرونا، علاوه بر معافیت‌های قانونی و بخشودگی و مشوق‌های مالیاتی موجود، از پنج واحد درصد بخشودگی نسبت به نرخ های مالیاتی  موضوع مواد 131 و 105 قانون مالیات های مستقیم در صورت رعایت قوانین در عملکرد سال 1399 برخوردار ‌می‌شوند.
 وی گفت: اشخاصی که مشمول این معافیت می شوند، باید در زمان محاسبه هزینه مالیات (جاری و انتقالی) در صورتهای مالی خود و نیز مالیات قابل پرداخت در اظهارنامه ارسالی، این معافیت را اعمال کنند.
معاون مالیاتی استان خاطر نشان کرد: اگر در مرحله رسیدگی این معافیت در مورد مودیان محترم اعمال نشده باشد، این افراد می توانند در مرحله ماده 238 قانون مالیات های مستقیم نسبت به اعمال این معافیت با درخواست از روسای امور مالیاتی به انجام آن اقدام نمایند.
وی به سایر مشوق های اعطایی به مودیان مالیاتی در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: تقسیط بدهی، بخشودگی حداکثری جرایم مالیاتی، رعایت حال مودیان در مرحله تشخیص مالیات، توقف عملیات اجرایی، افزایش مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی، تعدیل نرخ های مالیاتی و افزایش مهلت اعتراض از جمله مواردی هستند که در جهت جلب رضایت مودیان در حال انجام است.
کردستانی گفت مالیات عملکرد سال ۱۴۰۰ بخش عمده ای از اصناف استان نیز در سال جاری براساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات ها تعیین شد که امید است رضایت عمومی مودیان را در بر داشته باشد.
انتهای پیام/
حمایت مالیاتی از اصناف آسیب دیده از کرونا نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار