معاون آموزش، پژوهش و فناوری از توسعه آموزش

توسعه آموزش همگانی در حوزه مقابله با مخاطرات طبیعی

1401/07/18 - 15:17 - کد خبر: 77243 نسخه چاپی

نصر: معاون آموزش، پژوهش و فناوری از توسعه آموزش همگانی در حوزه مقابله با مخاطرات طبیعی خبر داد.

به گزارش نصر، پیمان صابریان درباره توسعه آموزش همگانی در جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر تاکنون اقدامات چشم گیری در راستای آموزش های لازم جهت پیشگیری از مخاطرات انجام داده است که دوره آموزش های خانواده آماده در برابر مخاطرات و دوره آشنایی با اقدامات لازم برای آمادگی در زلزله شامل مبحث اقدامات ایمنی و محافظتی قبل، حین و بعد از وقوع زلزله را می‌توان از طرح های شاخص هلال احمر دانست.
وی افزود: پس از اتمام این دوره‌های مجازی، فراگیران آگاهی نسبتا خوبی برای آمادگی در برابر زلزله پیدا خواهند کرد. با توجه به وجود مخاطرات طبیعی متعدد در کشور آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از مخاطرات طبیعی باید فراگیر شود.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر بیان کرد: ضرورت دارد از سنین پایین در خانواده ها، آموزش های همگانی نهادینه شود تا در زمان وقوع بحران افراد بدون دستپاچگی بتوانند از بلایای طبیعی به سلامت عبور کنند.
صابریان درباره مهم‌ترین نکات ایمنی در هنگام وقوع زمین لرزه که مخاطره ای شایع در کشور است، گفت: از جمله مکان های امن جهت پناه گیری می توان به دیوارها و ستون‌های مستحکم و زیر میزهای فاقد شیشه اشاره کرد.
صابریان ادامه داد: در زلزله اخیر آذربایجان غربی شاهد بودیم که به علت نحوه پناه گیری اشتباه، جمعی از شهروندان مصدوم شده که مشخصا با توسعه آموزش همگانی چنین چالش‌هایی برطرف خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: به منظور شرکت در دوره آموزش مجازی مخاطرات هموطنان می‌توانند به لینک https://learn.khadem.ir/course/13926 زیر مراجعه و در پایان گواهینامه معتبر دریافت کنند.
همچنین -شمس پور- مدیرکل آموزش های همگانی جمعیت هلال احمر- نیز بر ضرورت توسعه آموزش های همگانی به خصوص در حوزه مخاطرات طبیعی تاکید کرد و در خصوص نکات آموزشی زلزله ویژه والدین و کودکان گفت: نکته اساسی درخصوص زلزله این مورد است که باید دانش وآگاهی خود را در این حوزه ارتقاء دهیم.
وی افزود: ضرورت دارد به سوال کودکان در خصوص زلزله پاسخ دهیم و برای از بین بردن ترس کودکان در خصوص مخاطرات متناسب با فهم کودک عمل کنیم. آموزش نکات ایمنی کودک را با ادبیات متناسب با گروه سنی کودکان از طریق شعر، نمایش و یا برگزاری مانور آموزش دهیم.
وی در ادامه بیان کرد: در مکان های مناسب و کم خطر هنگام زلزله پناه بگیرید. از فضاهای پرخطر همچون آشپزخانه، بالکن، اطراف پنجره ها تا حدامکان اجتناب کنید تا در زمان وقوع حادثه از خطر در امان بمانید.
انتهای پیام/
توسعه آموزش همگانی در حوزه مقابله با مخاطرات طبیعی ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار