مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بدون تحریف و تفسیر/ دفاع مقدس متعلق به هیچ قشر و نهاد خاصی نیست

1401/07/18 - 15:06 - کد خبر: 77240 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: در حفظ، بیان و نشر ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس باید به دور از افراط و تفریط عمل کرده و واقعیات را آن طور که اتفاق افتاده بدون تحریف و تفسیر به نسل جدید ارائه کنیم.

به گزارش نصر، امیر دریادار رضا عباسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران نصر از تلاشی بی‌وقفه برای تجهیز و بهره برداری از پارک موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: اقدامات ماندگاری در پارک موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی در حال انجام است و این موزه با استفاده از ظرفیت‌های هنر و ظرافت کاری‌های خاصی انشالله طی سه سال آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.
وی ادامه داد: این موزه به عنوان یک گنجینه بسیار ارزشمند برای مردم آذربایجان خواهد ماند و تلاش داریم این موزه را در‌شان و منزلت مردم آذربایجان طراحی کنیم.
امیر دریادار عباسی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم الگوگیری مدیران از الگوهای مدیریتی دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: لحظه لحظه دفاع مقدس برای مدیران ما می‌تواند یک الگوی مدیریتی راهبردی و بسیار خوب باشد و مانند یک چراغ راهنما برای مدیران ما عمل کند. رزمندگان و شهدای عزیز ما هیچ گاه برای منافع مادی شخصی و گروهی خود جان خود را فدا نکردند و جان عزیز خودشان را برای منافع ملی و مردم فدا کردند.


وی افزود: ما باید صادقانه با جوانان حرف بزنیم، باید واقعیت‌های دفاع مقدس را آنطور که اتفاق افتاده است به جوانان منتقل کنیم. نقش هنرمندان و رسانه‌ها در این حوزه بسیار مهم است و من معتقدم هنوز ارزش‌ها و پیام‌های دفاع مقدس را نتوانسته‌ایم آن طور که باید برای نسل‌های جدید تبیین کنیم.
مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اظهار کرد: بخشی از این کاستی‌ها هم به همین مجموعه ما بر می‌گردد و چون در بیان موضوعات دفاع مقدس دچار افراط و تفریط شده‌ایم، باورپذیری جوانان در این حوزه کمتر شده است، لذا تاکید دارم که در حفظ، بیان و نشر ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس باید به دور از افراط و تفریط عمل کرده و واقعیات را آن طور که اتفاق افتاده بدون تحریف و تفسیر به نسل جدید ارائه کنیم.


 
امیر دریادار عباسی در ادامه از ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: ما با دعوت از رزمندگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا برای بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس، در حال تهیه و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس آذربایجان شرقی هستیم. همچنین پس از تدوین این مجموعه‌ها، دایره المعارف جامعه دفاع مقدس آذربایجان شرقی تدوین، چاپ و منتشر خواهد شد.
وی در پایان اظهار داشت: دفاع مقدس متعلق به هیچ قشر و نهاد خاصی نبوده و یک دفاع همه جانبه و ملی بود، لذا از رسانه‌ها، هنرمندان و مردم عزیز می‌خواهم پای کار بیایند و به ما در حفظ آثار و نشر ارزش‌های گرانقدر فرهنگ مقاومت و ایثار ملت ایران کمک کنند.
انتهای پیام/
حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بدون تحریف و تفسیر/ دفاع مقدس متعلق به هیچ قشر و نهاد خاصی نیست محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار