خبر/

بازگشایی ۴۲ هنرستان کشاورزی وابسته به جهادکشاورزی

1401/07/18 - 13:35 - کد خبر: 77223 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: حدود ۴۲ هنرستان کشاورزی وابسته به جهادکشاورزی را با حدود دو هزار دانش آموز بازگشایی کردیم که از ۴۲ هنرستان، ۱۸ هنرستان جدید در سطح کشور ایجاد شده است.

به گزارش نصر، «سیدمجتبی خیام نکویی»، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در گفت‌وگویی در خصوص هنرستانهای کشاورزی و فعالیت‌های آن توضیح داد: ما هفته گذشته حدود ۴۲ هنرستان کشاورزی وابسته به جهادکشاورزی را با حدود دو هزار دانش آموز بازگشایی کردیم که از ۴۲ هنرستان، ۱۸ هنرستان جدید در سطح کشور ایجاد شده است.
وی با اشاره به افتتاح اخیر یکی از این هنرستان‌ها در کاشان ادامه داد: دانش آموزان در این هنرستان‌ها را به عنوان کشاورزان آینده می‌شناسیم. این افراد بعد از طی کردن دوره هنرستان وارد دوره علمی کاربردی می‌شوند.
نکویی افزود: و با طی کردن دوره تکنسینی افراد جدید جایگزین کشاورزان فعلی می‌شوند که میانگین سنی آنها بالای ۵۰ سال است خواهد شد.
معاون وزیر با تاکید به اینکه هنرستان‌های مذکور متعلق و وابسته به جهادکشاورزی است، یادآور شد: آموزش و پرورش نیز تعدادی هنرستان ایجاد کرده، ولی چون ما از قبل ظرفیت داشتیم بسیاری از هنرستان‌هایی که گفتم از نظر امکانات مورد نیاز دانش آموزان این رشته تجهیز شده است.

 تحصیل ۳۳ هزار و ۹۰۰ هنرجو در ۱۳۹هنرستان کشاورزی
«مهدی کاظمی»، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش نیز پیش از این در آیین شروع به کار هنرستان کشاورزی کاشان گفته بود: علاوه بر هنرستان‌های وابسته به وزارت جهادکشاورزی بیش از ۴۰ هنرستان جوار برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ آماده شده که بخش گسترده آن در استان اصفهان با حمایت صاحبان مشاغل و خیران و در سایر استان‌ها نیز در حال انجام است.
کاظمی توسعه رشته‌های کشاورزی را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرده بود که در ۱۳۹هنرستان کشاورزی، ۳۳ هزار و ۹۰۰ هنرجو به تحصیل اشتغال دارند که ۳.۳ درصد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور است و برای رسیدن به سهم پنج درصد برنامه‌ریزی شده است.
همچنین معاون وزیر آموزش و پرورش از فعالیت بیش از پنج هزار و ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی و باغ‌ در هنرستان‌های کشاورزی وابسته به آموزش و پرورش و اختصاص پنج هزار میلیارد ریال (۵۰۰ میلیارد تومان) برای تجهیزات هنرستان‌ها خبر داده بود.
انتهای پیام/
بازگشایی ۴۲ هنرستان کشاورزی وابسته به جهادکشاورزی ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار