خبر/

بازهم اجرای تعرفه‌گذاری به تعویق افتاد/ چرا وزارت بهداشت بودجه برای پرستاران ندارد؟

1401/07/18 - 13:06 - کد خبر: 77218 نسخه چاپی

نصر: اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بازهم برای چند هفته به تعویق افتاد.

به گزارش نصر، پرستاران و فعالان صنفی کادر درمان از نحوه‌ی اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری رضایت ندارند؛ جداول تنظیمی و تعرفه‌های دلبخواهی وزارت بهداشت اصلاً مطلوب آن‌ها نیست.
با این حال، حتی همین تعرفه‌گذاری بی یال و دم و اشکم نیز قرار نیست به موقع اجرا شود؛ محمدی (یک پرستار شاغل در بخش دولتی) با اعلام این مطلب از تعویق مدام اجرای تعرفه‌گذاری انتقاد می‌کند و می‌گوید: بازهم اعلام کرده‌اند اجرای تعرفه‌گذاری پرستاران دو یا سه هفته به تعویق می‌افتد؛ بازهم مدعی شده‌اند بودجه و اعتبار نیست.
وی ادامه می‌دهد: همیشه برای پرستاران اعتبار ندارند؛ همواره نوبت به پرستاران که می‌رسد نقدینگی آب می‌رود؛ حالا که بعد از سیزده سال اهمال و بی‌توجهی می‌خواهند تعرفه‌گذاری را آنهم طبق منویات و خواسته‌های خودشان اجرا کنند، بازهم کار را مدام عقب می‌اندازند؛ گفتند شهریور، بعد گفتند مهر و حالا می‌گویند بازهم دو هفته صبر کنید.
به گفته محمدی، پرستاران سال‌هاست که برای اجرای قانون صبر کرده‌اند؛ بار تمام مشکلات و سختی‌های وزارتخانه را بر دوش کشیده‌اند و صبور بوده‌اند؛ لااقل بیایند بگویند چرا همیشه فقط برای پرستاران پول نیست؛ چرا برای پزشکان و مدیران وزارت بهداشت همیشه اعتبار و نقدینگی هست و حقوق‌ها و کارانه‌های نجومی را به موقع می‌گیرند.
روز گذشته، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با پیگیری‌های دولت سیزدهم و مساعدت مجلس و ریاست جمهوری و تأکیدات مقام معظم رهبری یک ردیف اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان در ردیف بودجه‌های وزارت بهداشت به این امر مهم اختصاص داده شد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: قرار بود که این موضوع تا پایان شهریور عملیاتی شود و پرستاران اولین دریافتی را با مدل جدید داشته باشند، اما دو هفته‌ای به تأخیر افتاده و امیدواریم در چند هفته آینده نهایی شود و همکاران اولین دریافتی را داشته باشند.
انتهای پیام/
بازهم اجرای تعرفه‌گذاری به تعویق افتاد/ چرا وزارت بهداشت بودجه برای پرستاران ندارد؟ ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار