رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران خبر داد:

آغاز عملیات بازسازی بزرگترین پردیس فرهنگی سینمایی شمالغرب کشور در تبریز

1398/09/05 - 16:59 - کد خبر: 7720 نسخه چاپی

نصر: رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی از آغاز عملیات پروژه بازسازی بزرگترین پردیس فرهنگی سینمایی شمالغرب کشور با هزینه بالغ بر 80 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در نشست خبری شروع پروژه بازسازی بزرگترین پردیس فرهنگی سینمایی شمالغرب کشور در جمع خبرنگاران گفت: از اواخر سال 93 بخش اعظمی از سینماهای استان در اختیار حوزه هنری قرار گرفت که در پی آن بازسازی اغلب این سینما ها نیز شروع شد که نتیجه آن پردیس سینمایی قدس بود.

بلاغی اذعان داشت: با توجه به سیاست های جدید حوزه هنری کشور در راستای به روز رسانی و بازسازی سینماهای کشور امروز خبر شروع پروژه بازسازی سینما 29 بهمن بزرگترین پردیس فرهنگی سینمایی شمالغرب کشور را به شهروندان تبریز اعلام می کنیم.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی ادامه داد: سینما امروز اگر در مرحله اول مکانی برای گذراندن اوقات فراغت باشد، فرهنگ سازی و مقابله با آسیب های اجتماعی در فضای سالم از اولویت های مهم این مکان ها به شمار می رود.

وی گفت: برای فرهنگ سازی هر چقدر هزینه بکنیم بدون شک از هزینه های مقابله با فساد اجتماعی و آسیب های اجتماعی کمتر خواهیم کرد.

بلاغی ادامه داد: تا زمانی که زیرساخت های سینما های مدرن و به روز در تبریز وجود نداشت فرهنگ فیلم دیدن در سینما نیز با رکود مواجه بود اما با بازسازی این مکان ها شاهد رونق سینما ها شدیم.

وی گفت: با افتتاح پردیس سینمایی قدس در سال 94 شاهد نقطه عطف در فرهنگ سینمایی تبریز شدیم.

بلاغی به هزینه افتتاح پردیس سینمایی قدس اشاره کرد و گفت: در آن زمان هزینه بالغ بر سه میلیارد برای افتتاح سه فاز سینما قدس انجام دادیم و امروز با براورد 8میلیار تومانی برای بازسازی سینما 29 بهمن اقدام می کنیم.

وی در خصوص سینما 29 بهمن تبریز گفت: با برنامه ریزی و نقشه کشی های مهندسی شده ، سینما 29 بهمن در 5 سالن، یک سالن 100نفری و چهار سالن با ظرفیت های  140 تا 80 نفری که در مجموعه برای هزار صندلی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

بلاغی ادامه داد: در این سینما تمام پروژکتورهای سالن ها برگرفته از علم روز دنیا می باشد و همگی لیزری خواهد شد؛ همچنین سیستم صوتی سالن ها نیز دالبی می باشد.

وی ادامه داد: یکی از چالش های اصلی در هسته مرکزی شهر مشکل پارکینگ می باشد که خوشبختانه مشکلی در این خصوص برای رفاه حال شهروندان نخواهیم داشت و به راحتی مردم می توانند از پارکینگ خصوصی چسبیده به سینما 29بهمن تبریز به صورت رایگان استفاده کنند. 

رئیس حوزه هنری استان اذعان داشت: برآورد 8 میلیاردی تومانی این پروژه یک سوم از منابع استانی و دو سوم از منابع مالی حوزه هنری کشور اختصاص داده شده و تامین خواهد شد.

بلاغی به زمان اتمام بزرگترین پردیس فرهنگی سینمایی شمالغرب کشور اشاره کرد و گفت: اگر منابع مالی تخصیص داده شده به موقع شارژ شود در مدت یک سال این پروژه در اختیار مردم قرار می گیرد.

جواد خازنی مدیر پردیس سینمایی قدس نیز در حاشیه در نسیت خبری گفت: با افتتاح پردیس سینمایی قدس فرهنگ سینمایی استان به شدت افزایش یافت و شاهد سینماهایی با مدیریت های بخش خصوصی شدیم که باید این اتفاق را به فال نیک گرفت.

وی ادامه داد: ظهور پردیس های سینمایی بخش خصوصی یک رقابت سالم را در بین سینما های تبریز ایجاد کرد که بدون شک باعث رونق و بالا رفتن فرهنگ سینمایی تبریز می شود.

خازنی گفت: رسانه ها در آشنا کردن مردم با فضای سالم سینما ها نقش مهمی دارند و باید این ظرفیت ها را به خانواده ها منعکس شود.

انتهای پیام/

آغاز عملیات بازسازی بزرگترین پردیس فرهنگی سینمایی شمالغرب کشور در تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار