رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد:

برخورد دادستانی با مسئولان اهمال‌کار در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

1401/07/17 - 17:20 - کد خبر: 77140 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: قرار است دادستان هر استان با مدیران و مسئولینی که در مقابله با آسیب‌های اجتماعی کوتاهی کرده‌اند به عنوان مدعی‌العموم برخورد کند.

به گزارش نصر، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور؛ صبح امروز با غلام عباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور و مهدی میر محمد صادقی مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قوه قضائیه، دیدار و گفتگو کرد.
علی محمد قادری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این دیدار با بیان اینکه دو موضوع اصلی در این نشست مطرح شد؛ گفت: در وهله اول توافق شد دادستانی در دو حوزه اورژانس اجتماعی و فرزند خواندگی همکاری مضاعفی را با سازمان بهزیستی انجام دهد. موضوع دوم نیز در خصوص رصد آسیب‌های اجتماعی است.
وی در تشریح همکاری دادستانی کل کشور با سازمان بهزیستی گفت: قرار است دادستانی به عنوان مدعی العموم به آسیب‌های اجتماعی نگاه ویژه‌تری داشته باشد و سازمان بهزیستی در حوزه رصد آسیب‌های اجتماعی به دادستانی کل کشور کمک می‌کند. سازمان بهزیستی در هر استان پنج آسیب اجتماعی مهم آن استان را به دادستان مربوطه ارائه می‌دهد و پس از آن دادستان استان با مدیران و مسئولینی که در مقابله با آن آسیب‌های اجتماعی کوتاهی کرده‌اند به عنوان مدعی‌العموم برخورد کند.
وی با بیان اینکه نشست‌های مشترک میان سازمان بهزیستی و دادستانی کل کشور همواره برقرار شده است گفت: روزانه در سراسر کشور بین این دو سازمان مراودات زیادی انجام می‌شود اما پس از دیدار امروز قرار است یک کمیته همکاری برای افزایش همکاری‌های دو سازمان بهزیستی و دادستانی کل کشور ایجاد شود.
قادری خاطرنشان کرد: لیست پنج آسیب اجتماعی برتر هر استان تا آخر این ماه به دادستانی کل کشور تحویل داده خواهد شد.
انتهای پیام/
برخورد دادستانی با مسئولان اهمال‌کار در مقابله با آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار