خبر/

دانشگاه زنجان بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی جهان را دریافت کرد

1398/09/05 - 16:28 - کد خبر: 7711 نسخه چاپی

نصر: مقاله تاثیر ترکیبات شیمیایی معدنی در OLED ها بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی جهان را دریافت کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، مقاله هاشم شهروس‌وند با موضوع تاثیر ترکیبات شیمیایی معدنی در OLED ها بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی جهان را دریافت کرد.

دیودهای نور گسیل آلی Orgℜn→c L→ght-E™→tt→ng D→↵↓↔ که تحت عنوان منابع نوری و نمایشگرهای OLED معرفی می‌شود، نسل جدیدی از ادوات نوری محسوب می‌شود که علاوه بر اینکه زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است، سهم بزرگی از بازار تجارت جهانی را نیز به خود اختصاص داده است.

میزان فروش نمایشگرهای OLED در سال ۲۰۱۶، حدود ۱۵ بیلیون دلار برآورد شده است که این رقم به حدود ۴۲ بیلیون دلار در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

هم‌اکنون بیش از دو سوم صفحه نمایش‌های تلویزیون‌های بیش از ۴۰ اینچ بر پایه تکنولوژی OLED ساخته و مونتاژ می‌شود و سهم باقی‌مانده آن عمدتا در اختیار تکنولوژی نقاط کوانتومی است.

بیش از ۹۰ درصد صفحات نمایش تلفن‌های همراه، OLED هستند.

شایان ذکر است، ماده فعال نشرکننده نور در OLED، اغلب ترکیب‌های شیمیایی آلی و معدنی است که  گران قیمت‌ترین و هزینه برترین جزو یک نمایشگر به محسوب می‌شود به نحوی که قسمت عمده‌ای از تحقیقات دانشمندان رشته‌های مختلف بر روی جستجوی ترکیبات شیمیایی مقرون به صرفه و پربازده متمرکز شده است.

در همین راستا، مقاله با موضوع تاثیر ترکیبات شیمیایی معدنی در OLEDها با همکاری بابک پاشایی به عنوان محقق پسادکتری، سهیلا کریمی دانشجوی دکتری شیمی معدنی و هاشم شهروس‌وند عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه زنجان و مشارکت محققینی از کشورهای کانادا، ایتالیا و اسپانیا در مجله معتبر (Ch↔™→cℜl S↵c→↔ty R↔↑→↔w  Ch↔™.S↵c.R↔↑.,۲۰۱۹,۴۸, ۵۰۳۳‹۵۱۳۹) مورد پذیرش و چاپ قرار گرفت.

این مجله با ضریب تاثیر ۴۰.۰۲۶، در رده‌بندی JCR سال ۲۰۱۸ بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی جهان، در رتبه ۱۵ بعد از مجله Sc→↔nc↔ قرار دارد.

انتهای پیام/

دانشگاه زنجان بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی جهان را دریافت کرد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار