ولادیمیر پوتین:

آماده‌ایم به حل معضل غذا در کشورهای فقیر کمک کنیم

1401/07/17 - 11:33 - کد خبر: 77073 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهور روسیه می‌گوید که کشورش آماده است تا در حل معضل غذا در جهان مشارکت کند.

به گزارش نصر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (یکشنبه) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که مسکو آمادگی دارد تا به رفع مشکل غذا در جهان به ویژه کشورهای فقیر کمک کند.
پوتین دراین‌باره گفت: ما تقاضای داخلی برای محصولات ضروری و اولیه را به طور کامل برآورده کرده و امنیت غذایی قابل اطمینانی را فراهم می‌آوریم. علاوه بر این، در حال تقویت توان صادراتی خود هستیم و می‌خواهم بر این نکته تاکید کنم که آماده‌ایم تا به سهم خودمان در غلبه بر چالش‌های غذایی در سطح جهان مشارکت کرده و کمک موردنیاز برای فقیرترین کشورها و ملت‌های در حال توسعه را فراهم آوریم.
رئیس جمهور روسیه یادآور شد: آمادگی روسیه در این حوزه، مرهون تلاش‌های مستقیم کارگران بخش کشاورزی و صنایع فرآوری است. کاری دشوار اما بسیار مهم و مسئولانه که نتیجه تلاش آن‌هاست.
وی تاکید کرد: کار کردن زیر فشار تحریم‌های بی‌سابقه، چالش‌های تازه‌ای را متوجه بخش کشاورزی روسیه کرده است. ما به طور همزمان این چالش‌ها را حل و فصل کرده و با حمایت دولت، از تحریم‌های اعمال‌شده برای توسعه و پیشرفت خودمان استفاده خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: باید فناوری بخش کشاورزی را به‌روزرسانی کنیم. از این رو، باید ظرفیت خودمان را در اصلاح نژاد، ژنتیک و پرورش بذر بهبود بخشیده، گذار به تجهیزات و فناوری‌های مدرن داخلی را ترغیب کرده و شرایط را برای ورود و تزریق سرمایه‌گذاری‌های بیشتر فراهم سازیم. دولت ملی در ماه سپتامبر، راهبرد به‌روزرسانی‌شده بخش‌های مختلف کشور که شامل وظایف مذکور می‌شود را تصویب کرد.
انتهای پیام/
آماده‌ایم به حل معضل غذا در کشورهای فقیر کمک کنیم خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار