رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان؛

بارش باران نواحی شمالی آذربایجان شرقی را فرا می‌گیرد

1401/07/16 - 17:27 - کد خبر: 77028 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، در چهار روز آینده رگبار باران نیمه شمالی استان به ویژه منطقه ارسباران را فرا می‌گیرد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر، روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه در این مدت جوی ناپایدار در استان حاکم می شود، افزود: این وضعیت موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی شدید و بروز مه در این مناطق می شود.
وی با اشاره به اینکه در نیمه جنوبی استان خیزش و یا نفوذ گرد و خاک پیش بینی می شود، اظهار داشت: از روز دوشنبه نیز نفوذ امواج کم ارتفاع در غالب نواحی استان موجب ابرناکی و بارش های پراکنده باران گاهی رگبار و رعد و برق می شود.
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: این وضعیت موجب کاهش دما در این مناطق شده و از روز چهارشنبه با عبور سامانه ناپایدار جوی، جو استان به وضعیت نسبتا پایدار می رسد. 
امیدفر، با بیان اینکه به علت وزش باد شدید احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد، از مردم خواست اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی را انجام دهند.
وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای پنج درجه و جلفا با دمای ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت به ۱۵ درجه سانتی گراد رسید.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
بارش باران نواحی شمالی آذربایجان شرقی را فرا می‌گیرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار