رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز:

نیمی از بودجه ۱۰ هزار میلیاردی شهرداری تبریز محقق شد

1401/07/16 - 17:20 - کد خبر: 77027 نسخه چاپی

نصر: رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز با اشاره به رکوردشکنی شهرداری در تحقق بودجه نیمه نخست سال، گفت: تاکنون تقریبا نیمی از بودجه 10 هزار میلیاردی مصوب شهرداری در سال جاری تحقق یافته است.

به گزارش نصر، علی نوای باغبان، روز شنبه در گفت و گویی افزود: با توجه به تحقق بودجه شش ماه نخست سال جاری نسبت به ادوار و سال های قبل، عملکرد بودجه ای و مدیریت مالی شهرداری در این مدت نسبت به یک دهه گذشته، بی سابقه و قابل توجه است.
وی اظهار داشت: با وجود مخالفت های بسیار در زمان تصویب بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری و تاکید مخالفان بر عدم تحقق این بودجه، مدیریت شهری در دوره جدید با تلاش و حساسیت ویژه ای در امر تحقق درآمدها و ردیف های بودجه ای امسال موفق عمل کرده است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز با اشاره به دلایل و زمینه های موثر در این موفقیت مالی و بودجه ای در مدیریت شهری تبریز گفت: تحرک و پویایی مدیریتی، پیش بینی و کارشناسی های دقیق شورایی در فصل بودجه بندی، تعاملات مثبت بین بخشی، مشارکت و همراهی موثر شهروندان و مسوولیت پذیری بدنه مدیریتی شهرداری در تحقق بودجه مصوب از مهم ترین شاخص های دخیل در این موفقیت است.
نوای باغبان، ادامه داد: در شش ماه اول امسال، بیش از پنج هزار میلیارد تومان از بودجه مصوب سال جاری شهرداری محقق شده و در این میان مناطق دهگانه شهرداری با مجموع ۷۹ درصد تحقق بودجه عمرانی، عملکرد قابل قبولی داشته اند.
وی یادآوری کرد: بودجه عمرانی مناطق، مرکز و سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تبریز در شش ماه اول امسال نیز ۵۴ درصد تحقق یافته که همین میانگین تحقق نیز نسبت به سال ها و ادوار قبلی بی سابقه و قابل توجه است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز گفت: نمود عینی تحقق حداکثری بودجه عمرانی شهرداری تبریز در شش ماه نخست سال در روند اجرا، تکمیل و اتمام طرح ها و پروژه های عمران شهری قابل بررسی و ارزیابی است.
نوای باغبان، افزود: این موفقیت های بودجه ای در حالی رقم خورده که تا کنون شهرداری تبریز اقدامی برای دریافت و اخذ تسهیلات مصوب خود انجام نداده همچنین تعرفه عوارض محلی امسال نیز از سوی شورای شهر به نفع مردم و در راستای کاهش فشار به شهروندان افزایش نیافته است.
وی اظهار داشت: گره گشایی و شتاب روند اجرایی پروژه های عمرانی، تسریع روند توافق و تملک چندین طرح و پروژه مسیرگشایی، برنامه ریزی راهبردی در راستای تقویت و رونق سرمایه گذاری بخش خصوصی، اجرای طرح نهضت آسفالت معابر شهری، تخصیص اعتبارات کلان دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه مترو، عقد قرارداد خرید یکصد دستگاه اتوبوس جدید شرکت واحد و ایجاد صندوق ذخیره سرمایه گذاری از اقدامات مدیریت شهری در این مدت است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز، ورود مدیریت شهری تبریز به حوزه مسکن سازی، تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مصوب کمیسیون ماده ۱۰۰، تحقق اعمال افزایش ۵۷ درصدی و پرداخت به موقع حقوق کارکنان، مداخله جدی شهرداری در احیای بافت های فرسوده شهری با فعال سازی و دوباره و تسریع پروژه هایی مانند اسدگلی و شهرک جوانان، تحقق ۱.۴ درصدی فروش املاک شهرداری و کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به هبه را از مهم ترین شاخص های موفق در حوزه تحقق بودجه و انضباط مالی در دوره فعلی شهرداری تبریز اعلام کرد.
نوای باغبان، ابراز امیدواری کرد در شش ماه دوم سال و با هزینه‌کرد بخش قابل توجهی از اعتبارات و بودجه های مصوب شهرداری در حوزه های مختلف عمرانی، به ویژه حمل و نقل درون شهری و مترو، زمینه برای تحقق کامل بودجه مصوب سال جاری در پایان سال فراهم شود.
انتهای پیام/
نیمی از بودجه ۱۰ هزار میلیاردی شهرداری تبریز محقق شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار