خبر/

صندوق ضمانت تسهیلات گروه‌های هدف سازمان بهزیستی تشکیل می‌شود

1401/07/16 - 13:19 - کد خبر: 76977 نسخه چاپی

نصر: صندوق ضمانت تسهیلات گروه های هدف سازمان بهزیستی برای ضمانت تسهیلات اشتغال مددجویان به عنوان راه حل میانی با هدف روان سازی و مرتفع نمودن مشکل ضمانت و توانمندسازی با استفاده از ظرفیت قانون تشکیل می شود.

به گزارش نصر،  نخستین جلسه هم اندیشی و هم افزایی در خصوص راه اندازی صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال گروه های هدف سازمان بهزیستی، با حضور نمایندگانی از کمیته امداد امام خمینی، وزارت اقتصاد و دارایی، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، سازمان تامین اجتماعی، بنیاد شهید و جمعی از مسئولان سازمان بهزیستی در محل ساختمان ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.
براساس این گزارش، با توجه به اینکه مددجویان جامعه هدف سازمان بهزیستی شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و فرزندان تحت پوشش مستقل شده  در شرایطی هستند که توانمندسازی و اشتغال این افراد از طریق  استفاده از ظرفیت ها و تسهیلات دولتی قابل اجرا و پیگیری است، سازمان بهزیستی به عنوان متولی این افراد، به دنبال تسهیلگری و واسطه گری بین مددجویان بهزیستی  و دولت است.
به همین منظور براساس جزء (۱) بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به سازمان بهزیستی اجازه ایجاد صندوق تضمین برای ضمانت تسهیلات اشتغال مددجویان  به عنوان راه حل میانی با هدف روان سازی و مرتفع نمودن مشکل ضمانت و توانمندسازی با استفاده از ظرفیت قانون داده شده است.
در جلسه مذکور مهمترین و موثرترین تجارب حاضرین در خصوص تشکیلات و سوابق صندوق های مشابه در دیگر نهادها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و استفاده از ظرفیت ها و مجوز های قانونی و پشتوانه های ضمانتی و همچنین بهره گیری از زمینه های همکاری مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در راه اندازی صندوق پیشنهاد شد.
 پس از بحث و تبادل اطلاعات مقرر شد مسائل حقوقی، امکان تعیین سرمایه، مسائل نظارتی دولتی، تدوین اساس نامه و رفع موانع تشکیل این صندوق نیز به عنوان موضوعات جلسات بعدی مورد بررسی  قرار گیرد.
 انتهای پیام/
صندوق ضمانت تسهیلات گروه‌های هدف سازمان بهزیستی تشکیل می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار