مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد؛

عزم ایران خودرو برای ورود به صنعت قوای محرکه

1401/07/16 - 12:59 - کد خبر: 76969 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عزم این خودروسازی برای ورود به صنعت قوای محرکه و توسعه ساخت موتور خبر داد.

به گزارش نصر، مهدی خطیبی در بازدید از شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو، با اشاره به توجه ویژه شرکت‌های خودروساز بزرگ دنیا در راه‌اندازی شرکت‌های قوای محرکه گفت: مشکلات موجود در صنعت قوای محرکه، نبود حلقه تجاری بازرگانی است و در چنین شرایطی سفارش دهنده قوای محرکه باید دیدگاه اقتصادی داشته باشد و در مرحله اول باید این حلقه مفقوده را اصلاح کنیم.
وی افزود: از محور‌های اصلی و برنامه مهم ایران خودرو راه‌اندازی «ایران‌خودرو پاورترین» (IKPT) است که این شرکت با نام شرکت توسعه و تجارت و خدمات قوای محرکه ایران‌خودرو فعالیت خواهد کرد تا به واسطه آن ایران خودرو بتواند جزء پیشگامان تولید موتور و قوای محرکه در ایران و منطقه خاورمیانه باشد.
مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: در حال حاضر با تعدادی از شرکت‌های خودروساز داخلی از جمله سایپا، دیارخودرو، زامیاد و عقاب در زمینه تأمین نیاز قوای محرکه همکاری داریم که از محصولات تولیدی قوای محرکه ما استفاده می‌کنند و می‌توان از این ظرفیت‌ها برای افزایش فروش و درآمدزایی برای گروه صنعتی ایران خودرو استفاده کنیم.
خطیبی گفت: با راه‌اندازی این شرکت و تجمیع فعالیت‌ها و اقدامات حوزه قوای محرکه و جلوگیری از موازی‌کاری، در چند سال آینده تأثیر ملموسی در میزان فروش و درآمد گروه صنعتی ایران خودرو ایجاد خواهد شد که رضایت سهام‌داران را نیز به همراه خواهد داشت.
انتهای پیام/
عزم ایران خودرو برای ورود به صنعت قوای محرکه نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار