سرپرست اداره کل پست استان مطرح کرد:  

سرانه پایین مرسولات پستی آذربایجان شرقی/ توزیع 87 هزار گذرنامه طی دو ماه گذشته

1401/07/16 - 13:20 - کد خبر: 76960 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره کل پست آذربایجان شرقی گفت: سرانه مرسولات استانی یک و نیم مرسوله است که برای استان ما با این وسعت تاسف بار است.

به گزارش نصر، "جواد دباغ صادقی پور" صبح امروز شنبه 16 مهر در آستانه فرا رسیدن روز جهانی پست در جمع اصحاب رسانه گفت: فردا اولین روز هفته جهانی پست است، این روز را به همکارانم تبریک عرض می کنم، همکاران پستی عملا به چشم مردم و بعضا به چشم مسئولین دیده نمی‌شود و امیدواریم دینی که به مردم داریم را بهتر ادا کنیم. 
وی ادامه داد‌: در بازه زمانی یک ساله بیش از 6 میلیون مرسوله به استان وارد و توزیع شده است، بیش از 4 میلیون و 700 مرسوله به مقاصد مختلف کشور از داخل استان صادر کرده ایم و بیش از 11 میلیون مرسوله صادره و وارده و 1 میلیون و 200 مورد در حوزه ترافیک صادره مرسولات مجازی داشته ایم. 
سرپرست اداره کل پست استان گفت: در خصوص میانگین نامه رسانان استان آمار روزانه بیش از 95 مرسوله است و از این بابت تقریبا با میانگین کشوری برابر هستیم، این در حالی است که میانگین کشوری 96 مورد است. 
وی اضافه کرد: سرانه مرسولات استانی 1 و نیم مرسوله است که برای استان ما با این وسعت تاسف بار است که از میانگین کشوری پایین هستیم و نیاز است سرانه مرسولات را بالا ببریم و استفاده از خدمات پستی را در استان فرهنگ سازی کنیم. 
دباغ صادقی پور گفت: در زمان کرونا از لحاظ اقتصادی و فرهنگ سازی استفاده از خدمات پستی عملکرد خوبی داشتیم و نیاز است برای دوران پساکرونا برنامه ریزی داشته باشیم؛ زمان کرونا برای ما فرصت بود، در این مدت شاهد افزایش صد در صدی مرسولات بودیم، بیش از 90 درصد مرسولات بصورت بسته بندی و امانت تبدیل شده است، در زمان کرونا با کمترین میزان روزانه رسوب در مرسولات اتفاق افتاد. 
وی در ادامه افزود: در زمان پیک کرونا یک نفر نیروی انسانی را دورکاری نکردیم و جا دارد یاد و گرامی 4 نفر از همکارانمان را کا در زمان کرونا فوت کردند یاد کنیم. 
صادقی پور اضافه کرد: توزیع موفق و به موقع دو آیتمی است که در توزیع مرسولات داریم، توزیع به موقع استان بیش از 98 درصد است، توانسته ایم رتبه تجمیعی 3 استانی را در کشور کسب کرده ایم. 
سرپرست اداره کل پست استان تصریح کرد: کل مجموعه اداره کل پست استان بصورت سه شیفته فعال بوده و ارائه خدمات می دهد. 
وی به اهمییت ایجاد هاب پستی اشاره کرد و گفت: قبل از ایجاد هاب پستی شمال‌غرب به سه استان و بعد از آن با بیش از 16 استان کشور مبادله پستی داریم، علی رغم مشکلاتی که در حمل و نقل و حوزه لجستیک داریم به سراغ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی رفته ایم، در زلزله چند روز اخیر خوی توانستیم کمک ها را از طریق لجستیکی اداره کل انجام دهیم. 
صادقی پور به خدمات این اداره در ایام محرم و صفر اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد اربعین برای اولین بار در اداره کل پست استان در قالب 5 خدمت انجام داده و از ابتدای محرم امسال تا یک روز مانده به اربعین بیش از 87 هزار مرسوله گذرنامه در سطح استان آذربایجان شرقی توزیع کرده اند. 
وی ادامه داد: میزان توزیع گذرنامه ها از 10 الی 48 ساعت زمان‌بر بوده که نسبت به سال های گذشته و دیگر استان ها قابل توجه است. 
سرپرست اداره کل پست استان ضمن دعوت از مردم برای اعلام پیشنهاد و انتقاد خود گفت: میز خدمت و دیدار چهره به چهره روز های سه شنبه از ساعت 9 الی 11 در محل اداره کل حضور داشته و به مردم جوابگو هستیم و شماره تلفن های   35493273-74 آماده بررسی و جوابگویی به شکایات پستی است. 
دباغ صادقی پور در خصوص هوشمند سازی و شعار سال توضیح داد: در خصوص هوشمند سازی و عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نام گذاری سال دو نوع هوشمند سازی داریم، رهگیری لحظه به لحظه و آنی مرسولات که تکمیل تر می‌شود و وضعیت لحظه به لحظه مرسولات را گزارش می دهد، پروژه اقتصاد مقاومتی(Gnaf)، یکی از پروژه های هوشمند سازی پست است، ارائه کدپستی ده رقمی بر بستر وب gnaf.post.ir است که متقاضیان می‌توانند بعد از بارگزاری اطلاعات و بدون حضور فیزیکی بعد از 48 ساعت کدپستی ده رقمی را اخذ کنند. 
وی اضافه کرد: سامانه احراز مکانی دیگر خدمت هوشمند از پست است، خدمت پرداخت در محل یکی دیگر از خدمات هوشمند است. 
وی در رابطه با همکاری با شرکت های دانش بنیان گفت: با شرکت های دانش بنیان جلسات مختلفی داشته ایم و آماده ایم برای آن ها بصورت مجانی مکان در اختیارشان قرار داده و از آن‌ها بخواهیم محصولات خود را با لجستیک پستی حمل و نقل کنند.
دباغ صادقی پور خبر داد: سومین استان کشوری هستیم که دستگاه سورتینگ هوشمند از شرکت دانش بنیان خریداری کرده ایم، در شش ماهه دوم سال جاری مرکز نوآوری پستی را راه اندازی خواهیم کرد. 
وی در پایان از برنامه های این اداره تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: مطالعه و اتمام تدوین برنامه آمایشی استان جز یکی از برنامه های سال جاری اداره کل پست استان است، در خصوص تهیه موتورسیکلت های برقی نامه رسان نیازمند کمک مجموعه شورا و شهرداری کلانشهر تبریز هستیم و تا پایان سال احداث عملیاتی ساختمان پست در شهر جدید سهند انجام خواهد شد.
انتهای پیام/
سرانه پایین مرسولات پستی آذربایجان شرقی/ توزیع 87 هزار گذرنامه طی دو ماه گذشته محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار