رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:

تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در آذربایجان‌شرقی نیازمند ۳۶ همت سرمایه است

1401/07/16 - 10:53 - کد خبر: 76928 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: برای تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در استان، تزریق حدود ۳۶ همت اعتبار و سرمایه‌گذاری به قیمت های ثابت سال ۱۳۹۰ مورد نیاز است که حضور فعالانه بخش خصوصی در این ارتباط می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد.

به گزارش نصر، محمد فرشکاران اظهار کرد: البته باید کاملا مراقب باشیم در تخصیص اعتبارات پروژه های استانی نسبت به سایر استان ها عقب نمانیم و سهم استان را به موقع دریافت داریم.
وی ادامه داد:  بر این اساس آذربایجان شرقی در اعتبارات و بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در رتبه هشتم قرار گرفته است. 
وی همچنین با اشاره به عزم سازمان مدیریت آذربایجان شرقی در تحقق اهداف توسعه ای، گفت: این سازمان قصد دارد تا دستگاه های اصلی را در اجرای منویات و اهداف لایحه بودجه محور قرار دهد تا بتوانند دستگاه های فرعی و پیرامونی را در جهت دستیابی به اهداف مورد انتظار مدیریت کنند.
فرشکاران اظهار کرد: مجموع اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۱ آذربایجان شرقی ۶.۲ همت بوده که از این رقم حدود ۵.۱ همت مربوط به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و ۱.۱ همت نیز اعتبارات هزینه ای استان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: البته باید کاملا مراقب باشیم در تخصیص اعتبارات پروژه های استانی نسبت به سایر استان ها عقب نمانیم و سهم حقه استان را به موقع دریافت داریم.
فرشکاران یادآور شد: دولت سیزدهم دستیابی به رشد هشت درصدی اقتصادی را هدفگذاری کرده که سهم رشد تولید ناخالص داخلی آذربایجان شرقی در این عرصه ۷.۸ درصد است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی مدعی شد: سفر اخیر رئیس جمهور به استان قطعا خواهد توانست در ورود اعتبارات، اتمام پروژه ها و تحرک تولید ناخاصل داخلی استان بسیار موثر واقع شود.
وی بر ضرورت تلاش برای حفظ ارزش افزوده استان، ایجاد ظرفیت های جدید و بکاراندازی ظرفیت های خالی موجود و خروج از واگرایی های فرهنگی در اقتصاد تاکید کرد.
وی اضافه کرد: استان ما ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی دارد که اگر از رفتارهای جزیره‌ای و بخشی نگری‌های صرف خارج شویم و با نگرش‌های نو برای ایجاد بازار و اشتغالزایی قدم برداریم، بسیار فراتر از هزینه‌های جاری دولت می‌توانیم درآمدزایی و فرصت‌آفرینی کنیم.
انتهای پیام/
تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در آذربایجان‌شرقی نیازمند ۳۶ همت سرمایه است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار