مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

فرهنگ و هنر زبان مشترک تمام جوامع انسانی است

1401/07/16 - 09:03 - کد خبر: 76911 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه فرهنگ و هنر زبان مشترک تمام جوامع بشری است گفت: در روزهایی که دولت ها حرف های خود را با زبان سیاست مطرح می کنند، افتخار می کنیم که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حرف های جدیدی را با تکیه بر تمدن و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی به دنیا عرضه می کنیم.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی، در اختتامیه ویژه برنامه های روزهای فرهنگی جمهوری تاجیکستان در تبریز، با بیان اینکه هنر پیام رسان ارزش‌های والای انسانی است، افزود: اگر هنرمندان دو کشور با تکیه بر هنر خود به هم زبانی و هم سخنی برسند، می توانند مبانی انسانی را به جهانیان عرضه کنند.
وی ضمن ابراز امیدواری بر استمرار و تداوم روزهای فرهنگی ایران و تاجیکستان، خاطرنشان کرد: امید داریم هنرمندان دو کشور بتوانند دغدغه های خود را با زبان هنر که نیاز به مترجم ندارد، مطرح کنند، و اعتقاد ما بر این است که فرهنگ می تواند راهگشای ارتباطات سیاسی، اقتصادی، انسانی و اجتماعی دو کشور باشد.
همچنین مظفر محمدی، رایزن سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران نیز در این آیین طی سخنانی ضمن تشکر از میزبانی گرم و صمیمی ایران و تبریز از گروه هنرمندان تاجیکی اظهار داشت: گسترش ارتباطات و تعاملات فرهنگی میان دو کشور راهگشای دیگر امور خواهد بود.
وی ضمن معرفی هنرمندان رشته های مختلف هنری تاجیکستان به حاضرین، اظهار داشت: اعتقاد راسخ داریم هر کجا که زبان هنر جاریست، نزاع و درگیری جایی ندارد.
انتهای پیام/
فرهنگ و هنر زبان مشترک تمام جوامع انسانی است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار