نامه سرگشاده جمعی از فعالان حوزه میراث فرهنگی به استاندار

انتقاد از انتصاب خانوادگی در میراث فرهنگی آذربایجان شرقی | رفاقت خانوادگی با وزیر دلیل یک انتصاب حساس

1401/07/16 - 08:51 - کد خبر: 76909 نسخه چاپی

نصر: جمعی از فعالان حوزه میراث فرهنگی، آثار تاریخی و گردشگری آذربایجان شرقی با صدور نامه ای سرگشاده به استاندار آذربایجان شرقی از انتصاب مسئله دار در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و‌گردشگری استان انتقاد کردند.

به گزارش نصر، در این نامه خطاب به زین العابدین رضوی خرم؛ استاندار  آذربایجان شرقی آمده است:
بر کسی پوشیده نیست که در تمام دنیا ، تصمیمات مدیریتی با هدف پویایی بیشتر ، استفاده از تخصص‌های بالاتر و صد البته همسو بودن با تصمیمات و سیاست‌های دولت صورت می‌گیرد.
وجود و حضور نیروهای مجرّب و دلسوز و متخصص ، علاوه بر روان‌کردن حرکت چرخ سازمان در راستای اهداف تعیین شده ، موجبات اعتماد و همراهی بیشتر شهروندان را نیز فراهم می‌سازد.
درحالیکه طی روزهای اخیر ، اتفاقات اخیر موجب برهم خوردن آرامش روانی جامعه شده است ، انتظار می‌رود تصمیمات مدیریتی هوشمندانه و به دور از ایجاد نگرانی باشد.
متاسفانه طی روزهای اخیر خبری مبنی بر تغییرات مدیریتی صورت گرفته در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان منتشر شد که موجبات نارضایتی و نگرانی دلسوزان و فعالان این حوزه را فراهم کرد ؛ چرا که در حساس‌ترین حوزه‌ی این اداره کل، فردی متخصص، با تجربه و متعهد که اتفاقاً همسو با دولت فعلی می‌باشد برکنار و فردی غیرمتخصص و بدون حتی یک روز فعالیت در این عرصه به عنوان معاون میراث فرهنگی اداره کل مذکور منصوب گردید !
این درحالیست که معاون معزول در عین متخصص بودن و فعالیت تمام‌وقت و دلسوزانه در این حوزه ، به سبب اقدامات چشمگیر و تلاش‌های موثرشان ، بارها حائز رتبه ممتاز کشوری شده و مورد تقدیر مقامات عالی کشور نیز قرار گرفته است ؛ و فرد منصوب شده صرفاً به جهت رفاقت خانوادگی با وزیر محترم ، بدون تخصص و تجربه‌ی فعالیت در این حوزه منصوب شده است

جناب استاندار
اینجانبان امضاءکنندگان مرقومه ، جمعی از دلسوزان و فعالان حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان ، ضمن احترام به اختیارات مدیریتی مدیرکل محترم برای ایجاد تغییرات در زیرمجموعه‌ی خود ، نحوه انتخاب جانشین و انتصاب فرد غیرمتخصص در این حوزه حساس را ناعادلانه و به دور از تخصص‌گرایی و تعهدگرایی می‌دانیم و نگرانی خود را از این انتصاب نادرست اعلام می‌نماییم.
استان آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های غنی از لحاظ میراث فرهنگی می‌باشد و برای نگهداری ، مرمت ، حفاری و سایر امورات این حوزه ، فردی متخصص و دلسوز را می‌طلبد تا دغدغه‌های به‌حق عاشقان این دیار را فراهم سازد.
لذا از آن مقام‌عالی خواهشمندیم ضمن بررسی موضوع ، به عنوان عالی‌ترین مقام استان ، به این انتصاب ورود نموده و این تغییر مدیریتی را کان‌لم‌یکن نمائید.
بی‌شک دخالت دلسوزانه و مدبرانه‌ی شما تا ابد در اذهان دلسوزان این استان زرخیز و باستانی ماندگار خواهد شد.

با تجدید احترام
جمعی از فعالان حوزه میراث فرهنگی، آثار تاریخی و گردشگری استان آذربایجان شرقی
انتهای پیام/
انتقاد از انتصاب خانوادگی در میراث فرهنگی آذربایجان شرقی | رفاقت خانوادگی با وزیر دلیل یک انتصاب حساس نصر

ثبت نظر

نمایش 3 نظر

پاسخ   رضا قمشه   سال پیش  

کارشناس که نظر من رو میخونه جون عزیزت نظرم رو ثبت کن تا ببینم مسیولین شاید به رگ غیرتشون که ندارن بر بخوره

پاسخ   رحیم   سال پیش  

سلام. مایه تاسف است که تعدادی حتی جرات آشکار شدن نامشان هم ندارند در خصوص میراث فرهنگی و حمایت از فرد برکنار شده ادعای حمایت دارند. مثلا جمعی از فعالان میراث فرهنگی در زمان مدیریت آقای ق به قلعه بابک رقته اند تا ببینند به اسم مرمت، حفاری غیر مجاز و لایه های تاریخی را تخریب کرده است؟ یا جناب ق همسو با جریان ایرانشهری نسبت به انتساب افراد معلوم الحال در بدنه میراث فرهنگی اقدام کرده است؟ بیایید ببینید چند نفر از پرسنل معاونت میراث فرهنگی از اقدامات لمپنی و چاله میدانی جناب ق راضی است؟

پاسخ   اسلامی   سال پیش  

اینخبر بدون درج منبع خبر یا ذکر امضاکنندگان کاملا از لحاظ حرفه ای غیر قانونی و مسلتزم پیگرد حقوقی می باشد . لازم است تا مدیدیت این پایگاه خبری دقت لازم را اعمال نمایند .
پژوهشیار