فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی:

اعتراف بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر در تبریز/ امنیت مردم را با هیچ چیز معامله نمی‌کنیم

1401/07/15 - 17:57 - کد خبر: 76899 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: ما با امنیت مردم معامله نخواهیم کرد و اگر کسی تخطی از قوانین کند، ما موظف به برخورد هستیم.

به گزارش نصر، سردار حسین عبدی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز که با حضور پر شکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: پلیس برای مردم است و ما همیشه همراه مردم و خدمتگزار آنها هستیم. 
وی با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی یک استانی است که نه تنها امنیت واقعی دارد بلکه امنیت روانی هم دارد، افزود: احساس امنیت در استان بالاست البته خدماتی که پلیس به جامعه می‌دهد را مردم دیده و قدردان هستند. 
فرمانده نیروی انتظامی استان خاطرنشان کرد: در نظرسنجی سطح کشور شاهد این هستیم که نیروی انتظامی در بین دستگاه‌های خدمت‌رسان جزو رده‌های بالا قرار می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه سرمایه اجتماعی که پلیس دارد نعمت بزرگ این مجموعه است، گفت:  در واحدهای پلیس تمام تلاش این است که خدمات مردمی انجام گیرد البته هرچند از مطلوب فاصله داریم ولی جهت‌گیری در کشور در راستای تحقق تاکیدات رهبری در همراهی بودن مردم است. 
عبدی متذکر شد: امروز پلیس در جامعه مورد توجه و تکیه مردم است به طوریکه در ۲۴ ساعت شبانه روز  ۷ هزار مورد تماس مردم با پلیس با تلفن ۱۱۰ انجام می‌گیرد که ۵۰ درصد منجر به عملیات می‌شود. 
 وی اذعان داشت: روز به روز این سطح تماس مردم ارتقا می‌یابد که حاکی از اعتماد مردم به پلیس است.  

پایین بودن نرخ وقوع جرائم در آذربایجان‌شرقی نسبت به کشور
فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره بر اینکه در استان آذربایجان‌شرقی  نرخ وقوع جرائم به نسبت میانگین کشوری پایین است، افزود: برای مثال در وقوع سرقت در بین ۳۲ استان استان ۲۸ هستیم و ‌همچنین در وقوع سرقت مسلحانه عدد وقوع در استان ما صفر است.  
وقوع تصادفات در آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است
وی با بیان اینکه  وقوع جرائم خشن در سطح استان در حد صفر است، گفت: متاسفانه آذربایجان‌شرقی در وقوع تصادفات از میانگین کشوری بالاتر است البته هر چند در ۶ ماه گذشته ۱۰۴ نفر کاهش کشته نسبت به سال گذشته داریم ولی باید فرهنگ رانندگی را یاد بگیریم.  
عبدی در خصوص تحرکات و آشوب‌های اخیر در کشور گفت: در سطح کشور  اخیرا شاهد تحرکات و آشوب‌ها بودیم که همراه با تخریب و تعرض و آتش زدن اموال مردم و عمومی بود. 
فرمانده نیروی انتظامی استان ادامه داد: نباید فراموش‌کرد که در طول پیروزی انقلاب شاهد دسیسه و‌ توطئه استکبار جهانی بودیم و دشمنان همواره تلاش کرده‌اند که این نظام‌ را متوقف کنند ولی به برکت تدین مردم و هدایت امامین انقلاب امروز امنیت ما هزاران کیلومتر خارج تر مرز هم تامین می‌شود.  
وی ادامه داد: دشمن همواره جنگ سخت، تحمیلی، کودتا و ترور را انجام داده  تا بلکه مردم را از انقلاب دلسرد کند و الان هم با جنگ شناختی روی افکار عمومی کار می‌کند. 
عبدی افزود: هدف جنگ شناختی تغییر باورها و ارزش‌هاست چرا که با بچه‌‌ها در بستر اینترنت کاری کرده‌اند که شاید فیزیکی پیش خانواده خود هستند ولی افکاری متفاوت هستند. 
وی گفت: در آشوب‌های اخیر آن تعداد افرادی که دستگیر شدند در اعترافاتشان شاهد بودیم که غالبا روی هدایت جنگ شناختی بود.
فرمانده نیروی انتظامی استان با تاکید بر اینکه گروهک ضدانقلاب پیاده راه استکبارجهانی هستند و واقعیت را با دروغ عوض می‌کنند، گفت: برای مثال هیچ اتفاقی در دانشگاه نیافتاده ولی دشمنان در ماهواره و فضای سایبری مردم را به فراخوان و حمایت دعوت می‌کردند.
وی اذعان داشت: دانشجویان فرزندان مردم هستند لذا این دروغ پردازی‌ها این را می‌طلبد تا متوجه بشویم و  در رابطه با تحلیل غلطی که به خورد جوانان می‌دهند را خنثی کنیم و این کاری شدنی است. 
عبدی گفت: دشمنان به دلیل تبلیغ که کردند حجاب از زن سر با حجاب برمی‌داشتند و افراد متدین و‌متشخص مورد توجه هدف قرار می‌دادند.
وی با بیان اینکه مراقب باشیم فرزندانمان آسیب نبینند، گفت: دشمنان جوانان را تحریک می‌کنند به طوریکه در بین  دستگیرشدگان افرادی بودند که کوکتل مولوتف همراهش بود و آن فرد توجیه می‌کرد که که به ما گفته‌اند پلیس مستقیم حمله می‌کند و ما با این سلاح از خود مراقبت می‌کردیم. 
وی با تاکید بر اینکه دشمنان ارزش‌های دینی ما را مورد هدف قرار داده است، گفت: در آذربایجان‌شرقی پلیس با خویشتن‌داری و با حداقل برخورد توانست برخی تحرکات را خنثی کند. 
عبدی با اشاره بر اینکه بیشترین ضربه و مصدوم در حوزه پلیس و بسیج داشتیم، ادامه داد: اما به دروغ،  شایعه‌سازی می‌کردند که فلان دختر را پلیس کشته است و ما وقتی به مراسم ختم آن دختر  رفتیم، مادرش گفت که دختر من چند روز قبل ایست قلبی کرده است.  
وی یادآور شد: حمایت مردم در مراسم وداع شهید اوجاقی قابل توجه بود و حمایت مردم در راهپیمایی بعد از نماز جمعه مثال زدنی بود؛ ما به این مردم خسته نباشید عرض می‌کنیم و این حمایت ما را بر آن می‌دارد تا  خدمات خود را بیشتر کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی استان گفت: امروز استان ما استان امنی است و هرگونه تحرک در گوشه و کنار استان باشد هم زیر چتر پلیس  تحت کنترل است.  
وی متذکر شد: ما با امنیت مردم معامله نخواهیم کرد و  اگر کسی تخطی از قوانین کند ما موظف به برخورد هستیم. 
انتهای پیام/
اعتراف بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر در تبریز/ امنیت مردم را با هیچ چیز معامله نمی‌کنیم خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار