بردیف از مس طلا می‌سازد؟

نبرد خارج از خانه تراکتور در رفسنجان

1401/07/14 - 12:34 - کد خبر: 76827 نسخه چاپی

نصر: تیم فوتبال تراکتور در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور میهمان مس رفسنجان خواهد بود.

به گزارش نصر، تیم‌های فوتبال تراکتور و مس رفسنجان در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۸:۰۰ فردا (جمعه) در ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان و با قضاوت فرزاد منصوری به مصاف هم خواهند رفت.

 حال خوش تیم بردیف
قربان بردیف، سرمربی ترکمن تراکتوری‌ها به وعده خود با این عنوان که “تراکتور واقعی را از هفته پنجم ببینید” جامه عمل پوشانده و تی‌تی‌ها پس از هفته پنجم در هر سه بازی خود پیروز میدان شده‌ و امتیازات را به‌صورت کامل دشت کرده‌اند.
سرخ‌پوشان دیار آذربایجان در هفته هفتم با کسب برتری یک بر صفر در خانه‌ حریف سنتی خود یعنی پرسپولیس، پس از سال‌ها توانستند در تهران از سد این تیم بگذرند و با کسب سومین برد پیاپی با انگیزه‌ مضاعف مقابل مس رفسنجان قرار می‌گیرند.
مسی‌ها اما با نتیجه متفاوت به استقبال این دیدار خانگی و مصاف با تراکتوری‌ها می‌آیند. نارنجی‌پوشان رفسنجانی در بازی قبلی خود برابر میزبانشان صنعت‌نفت آبادان به تساوی یک بر یک دست یافتند تا تساوی‌های پرشمار این تیم در لیگ بیست‌ویکم به عدد ۶ برسد.

 چشم تی‌تی‌ها به ساق پای مهندس ریکی!
بی‌شک حضور ریکاردو آلوز در خط هافبک تراکتور تاثیر بسزایی در به ثمر رسیدن گل‌های این فصل تی‌تی‌ها داشته است‌. تراکتوری‌ها تا بدین جای فصل هشتبار موفق به گشودن دروازه حریفان شده‌اند و پنج بار آن یعنی بیش از نیمی‌ از گل‌ها با پاس‌های ریکاردو به ثمر رسیده و او حالا با پنج پاس گل بهترین پاسور لیگ شناخته می‌شود.
این هافبک ۲۹ ساله‌ که به عنوان شاگرد سابق قربان بردیف از غیرت قزاقستان به تراکتور آمده است، در همین هفته‌های ابتدایی توانست به خوبی خود را با لیگ برتر ایران وقف داده و عملکرد درخشانی را از خود به جای بگذارد.
به واسطه‌ ملیت پرتغالی ریکاردو آلوز، هواداران تراکتور این هافبک را با مهاجم سال‌های اخیر تیمشان و هموطن او، فلاویو لوپز مقایسه می‌کنند؛ با این تفاوت که لوپز بیشتر در به ثمر رساندن گل نقش ایفا می‌کرد و آلوز اکنون در ساختن گل‌.

سنگینی کفه‌ ترازو به سمت پرشورها
تیم‌های تراکتور و مس رفسنجان در شرایطی برای پنجمین بار در تاریخ لیگ برتر فوتبال رودرروی هم قرار خواهند گرفت که در چهار تقابل پیشین دو تیم، پرشورها با کسب دو برد، یک مساوی و یک باخت برتر از حریف ظاهر شده‌اند.
آخرین رویارویی دو تیم در دور برگشت فصل گذشته در تبریز برگزار شد که تراکتور به لطف تک گل محمد عباس‌زاده حریف رفسنجانی خود را با شکست بدرقه کرد. جالب اینکه اولین بازی دو تیم در لیگ برتر به میزبانی رفسنجان نیز با گلزنی همین بازیکن با نتیجه مشابه به سود تراکتور خاتمه یافت.
این درحالی است که آخرین نبرد سرخ‌پوشان با نارنجی‌پوشان در رفسنجان که اتفاقا پرگل‌ترین مصاف دو تیم بوده به دیدار رفت فصل گذشته برمی‌گردد، جایی که مس در خانه خود توانست با نتیجه سه بر دو به پیروزی برسد و تنها برد خود مقابل تراکتور را کسب کرد.

 اختلاف دو امتیازی و سه پله‌ای در جدول
در جدول لیگ برتر فوتبال، شاگردان بردیف با کسب سه برد، دو مساوی، دو باخت و به دست آوردن ۱۱ امتیاز جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده‌اند، در آن سمت شاگردان ربیعی با تنها یک برد و ثبت ۶ مساوی و در شرایطی که هنوز باختی را تجربه نکرده‌اند، با ۹ امتیاز در مکان نهم قرار دارند.
تراکتور با سه برد پیاپی خود را به صدر جدول نزدیک کرده و تنها سه امتیاز با پیشتاز مسابقات فاصله دارد‌. این تیم امیدوار به تداوم این روند صعودی است و مس رفسنجان نیز می‌کوشد تا شکست‌ناپذیری خود را حفظ کرده و با توجه به اختلاف دو امتیازی با رقیب، گوی سبقت را برباید.
با این اوصاف، باید دید که آیا پیرمرد باتجربه‌ تراکتوری‌ها پس از پرسپولیس این بار طعم تلخ اولین شکست را به مسی‌ها خواهند چشاند یا نارنجی‌پوشان رفسنجانی در متوقف کردن تراکتور تازه به راه افتاده موفق عمل خواهند کرد؟
انتهای پیام/
نبرد خارج از خانه تراکتور در رفسنجان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار