مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی؛

ارتقای سواد سیاسی نوجوانان لازمه مصونیت از توطئه هاست

1401/07/14 - 10:08 - کد خبر: 76791 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر ضرورت داشتن سواد سیاسی نوجوانان تاکید کرد و ادامه داد: دانش اموزان برای اینکه از هجمه های فرهنگی و رسانه ای دشمنان مصون بمانند باید نسبت به ارتقای سواد سیاسی خود همت کنند.

به گزارش نصر، علیرضا صیادی در بیست و دومین دوره اردوی تربیتی و تشکیلاتی طلایه داران فردا گفت: اردو فرصت ارزشمندی است که تحول شخصیتی، سیاسی و اجتماعی دانش آموزان در آن روی دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه برای ساخت نیرویی انقلابی فعالیت های سخت نیاز نیست، افزود: گاهی هدایت حتی با شنیدن یک آیه قرآن نیز اتفاق می افتد.
وی با بیان اینکه نیاز است دانش آموزان در دوست یابی و شناخت دشمن تبحر داشته باشند، افزود: در برهه ای قرار داریم که بصیرت، مطالعه و پژوهش از تاریخ و خودشناسی در مقابل جنگ نرم و ترکیبی کشور را از تاریکی نجات می دهد.
دبیر کل انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور نیز در این اردو بیان کرد: ما باید در میدان مدرسه، افسران جنگ نرم و سنگر فکری و فرهنگی باشیم.
حسین تاریخی اضافه کرد: انقلاب اسلامی شاهد فتنه های مختلفی بوده است و همفکری، آگاهی و این که صحنه شناس و امکان شناس باشیم بسیار مهم است.
وی افزود: اردوی آموزشی، تربیتی طلایه داران فردا یک اردوی تربیتی و تشکیلاتی، به منظور افزایش توانمندی است.
دوره تربیتی و تشکیلاتی  اردوی "طلایه داران فردا" اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با هدف ایجاد آمادگی لازم در ابعاد مختلف مهارتی، تشکیلاتی و  معرفتی برگزار می شود.
در این دوره دانش آموزان علاوه بر آشنایی با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، فعالیت‌های تشکیلاتی، برنامه‌ محوری، کارگاه خلاقیت، شخصیت شناسی و اولویت بندی را سپری می کنند.
انتهای پیام/
ارتقای سواد سیاسی نوجوانان لازمه مصونیت از توطئه هاست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار