وزیر ارتباطات:

موفقیت‌های صنعت فضایی کشور همچنان ادامه دارد

1401/07/12 - 15:10 - کد خبر: 76695 نسخه چاپی

نصر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: دشمن برای متوقف کردن پیشرفت علمی کشور از هیچ توطئه‌ای فروگذار نیست؛ چراکه مشکل اصلی آنها با ایران قوی و مستقل و پیشرفت کشور است، غافل از اینکه، حرکت به راه افتاده این جوانان، متوقف شدنی نیست.

به گزارش نصر، «عیسی زارع‌پور» در پست خود در اپلیکیشن بله، نوشت: یکی از فناوری‌های مهم در توسعه صنعت فضایی، دستیابی به توان ساخت بلوک‌های انتقال مداری است که وظیفه کنترل ارتفاع مداری و جابه‌جایی ماهواره‌ها در بین مدارهای مختلف زمین را بر عهده دارند.
وی افزود: خوشبختانه روز گذشته گام مهمی از توسعه فناوری بلوک انتقال مداری توسط متخصصان و دانشمندان فضایی کشور با ارسال محموله زیرمداری «بلوک انتقال مداری سامان» به ارتفاع بالا با موفقیت کامل به انجام رسید تا با عنایت پروردگار، روند موفقیت‌های اخیر صنعت فضایی کشور مطابق برنامه ادامه پیدا کند.
زارع‌پور تاکید کرد: این عملیات که با موفقیت به انجام رسید، محموله زیرمداری با یک فروند کاوشگر پرتاب شد تا در شرایط بی‌وزنی و زمان عملیات بالا، عملکرد رانشگرهای گاز سرد به‌منظور کنترل وضعیت، موتورهای چرخش زایی و چرخش زدایی، سامانه نشانه روی و در نهایت جدایش محموله مورد آزمون قرار گیرد.
وی اعلام کرد: با اتکا به توانایی‌های جوانان این مرز و بوم، پیشرفت علمی کشور روزبه‌روز شتاب بیشتری به خود می‌گیرد، دشمن برای متوقف کردن آن از هیچ توطئه‌ای فروگذار نیست؛ چراکه مشکل اصلی آنها با ایران قوی و مستقل و پیشرفت کشور است. غافل از اینکه، حرکت به راه افتاده این جوانان، متوقف شدنی نیست.
وزیر ارتباطات ادامه داد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: ملت ایران همچون مولای خود حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، ملتی مظلوم و در عین حال قوی است و در آینده نیز هر جا که لازم باشد، شجاعانه وارد میدان خواهد شد.
انتهای پیام/
موفقیت‌های صنعت فضایی کشور همچنان ادامه دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار