معاون اول رئیس جمهور:

نرخ جدید حق تولیت امنای اماکن مذهبی در ۱۴۰۱ ابلاغ شد

1401/07/12 - 11:11 - کد خبر: 76626 نسخه چاپی

نصر: معاون اول رئیس جمهور، آیین‌نامه مربوط به چگونگی هزینه‌کرد وجوه حاصل از حق تولیت، حق نظارت و هدایای مستقل و میزان حق الزحمه هیأت امنای اماکن مذهبی در سال ۱۴۰۱ را امضا و برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش نصر، هیأت وزیران در جلسه ۲۷ شهریور امسال، با توجه به تکلیف قانونی خود مبنی بر تصویب سالانه آیین‌نامه نحوه هزینه‌کرد وجوه حاصل از حق تولیت، حق نظارت و هدایای مستقل و میزان حق الزحمه امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی و به‌منظور متناسب‌سازی نسبی درآمدها و هزینه‌های موضوع آیین‌نامه با در نظر گرفتن نرخ تورم در کشور، پیشنهاد آیین نامه یاد شده برای سال ۱۴۰۱ را به تصویب رساند.
به موجب آیین‌نامه مصوب دولت، سازمان اوقاف و امور خیریه مجاز است وجوهی را که در سال جاری از محل حق تولیت، حق نظارت و هدایای مستقل دریافت و هزینه می کند، با تأیید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموع تا ۱۰ درصد افزایش یا کاهش دهد.
اصحاب وقف در این آیین‌نامه عبارتند از متولیان، خادمان اماکن متبرکه، امین موقوفات و هیأت امنای اماکن مذهبی. 
تعهدات دوره مالی سال قبل با موافقت نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یا مقام مجاز از طرف وی قابل پرداخت است و مانده درآمد سازمان در پایان سال نیز به درآمد سال بعد منتقل و منظور خواهد شد.
سال مالی سازمان از اول فروردین ماه تا پایان اسفند ماه است.
سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین موظف است با همکاری سازمان ملی بهره‌وری ایران، چرخه مدیریت بهره‌وری را در سازمان پیاده‌سازی کند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز موظف است تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد مربوط به آیین‌نامه چگونگی هزینه‌کرد وجوه حاصل از حق تولیت، حق نظارت و هدایای مستقل و جدول میزان حق الزحمه امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی در سال ۱۴۰۲ را جهت تصویب در هیأت وزیران ارائه کند.
انتهای پیام/
نرخ جدید حق تولیت امنای اماکن مذهبی در ۱۴۰۱ ابلاغ شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار