فرماندار مراغه:

دستگاه‌های متولی با نانوایان متخلف در مراغه قاطعانه برخورد کنند

1401/07/11 - 15:02 - کد خبر: 76557 نسخه چاپی

نصر: فرماندار: دستگاه‌های متولی با نانوایان متخلف در مراغه قاطعانه برخورد کنندنصر: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: دستگاه‌های نظارتی و متولی امر از جمله تعزیرات حکومتی با نانوایی‌های متخلف این شهرستان با قاطعیت برخورد کنند.

به گزارش نصر، داود اسدیان روز دوشنبه در جلسه ستاد آرد و نان مراغه افزود: در صورت مشاهده و تکرار تخلف، بر اساس قانون تعزیرات، صلاحیت فعالیت از واحدهای متخلف سلب و امتیاز آنها لغو خواهد شد.
وی با بیان اینکه در زمینه تامین نان به عنوان قوت غالب مردم نباید مماشات شود، ادامه داد: حقوق شهروندان در بخش آرد و نان از نظر کیفیت محصول و نیز نحوه توزیع و عرضه آن باید به صورت جدی مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه تخلف‌ نانوایی‌ها در روزهای اخیر افزایش یافته است، افزود: میزان سهمیه و ساعات کاری نانوایی‌ها باید در کنار شماره تماس شکایات مردمی در این واحدهای صنفی در معرض دید عموم قرار گیرد.
به گفته وی برای تامین نیاز نان لواش در روزهای آیندهبه ویژه فصل برداشت محصولات کشاورزی، نانوایی‌های آزادپز باید فعالیت خود را در کنار سایر نانوایی‌ها افزایش دهند.
وی با بیان اینکه ماهانه ۳۷ میلیارد تومان یارانه نان برای این شهرستان تخصیص می‌یابد، اضافه کرد: باید از این یارانه به عنوان بخشی از بیت‌المال صیانت شود.

تشکیل ۲۱ پرونده تخلف طی شهریورماه
مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به تشدید نظارت‌ها در بخش آرد و نان از اول شهریورماه تاکنون، گفت: در این مدت ۲۱ پرونده برای نانوایی‌های متخلف تشکیل و از ۳۶ واحد دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شده است.
به گفته «سعید خیراندیش» تشکیل این تعداد پرونده قضایی نتیجه ۴۳۵ بازدید و ۳۱۵ مورد بازرسی از نانوایی‌ها بوده که مبنای ۱۲۰ مورد از آنها گزارش‌های مردمی است.

صدور حکم تعزیر برای ۱۵ نانوایی متخلف در مراغه
«کامران منصور جمشیدی» رئیس اداره تعزیرات حکومتی مراغه نیز با بیان اینکه این نهاد بر اساس گزارش گروه‌های بازرسی، دریافت اخبار مردمی و نیز گزارش نهادهای انتظامی و نظارتی نسبت به رسیدگی به تخلفات در بخش آرد و نان اقدام می‌کند، بیان کرد: در این مدت برای ۱۵ مورد از تخلفات نانوایی‌ها و واحدهای صنفی پرونده تغزیراتی تشکیل و برای آنها حکم تعزیر صادر شده است.

فعالیت ۲۴۰ لواش‌پزی در مراغه
دبیر شورای آرد و نان نیز بیان کرد: هم‌اکنون ۲۴۰ واحد نانوایی لواش‌پز در مناطق شهری و روستایی این شهرستان فعال هستند.
علی حضرت نژاد افزود: با توجه به در پیش بودن فصل کاری بخش برداشت محصولات کشاورزی، تقاضا برای نان افزایش یافته لیکن با همراهی نهادهای متولی امر مشکلات موجود مرتفع طی روزهای اخیر صف‌های مقابل نانوایی‌های مراغه طولانی‌تر و عرضه نان در سطح مغازه‌ها بسیار محدودتر شده است
انتهای پیام/
دستگاه‌های متولی با نانوایان متخلف در مراغه قاطعانه برخورد کنند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار