خبر/

ساخت داروی کاهنده چربی خون توسط مخترعان بسیجی

1398/09/05 - 12:16 - کد خبر: 7654 نسخه چاپی

نصر: مبتکر و مخترع زنجانی از ساخت داروی کاهنده چربی خون توسط تیم دانش بنیان نانو فناوری در زنجان خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، نیما نصیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اظهار کرد: تیم علمی متشکل از چهار عضو تحصیل‌کرده در رشته شیمی و شیمی آلی در زنجان موفق به ساخت داروی کاهنده چربی خون شدند.

مبتکر و مخترع زنجانی با اشاره به اینکه این گروه با حمایت‌های صورت گرفته فعالیت‌های خود را گسترش داده است، عنوان کرد: علاوه بر حمایت‌های مادی بسترهای لازم حمایتی در مراکز صنعتی و دانشگاهی فراهم شده تا بتوان محصولات دانش محور خود را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه برای آمادگی‌سازی این محصول دارویی کمک‌های زیادی شده و کمک مالی برای استارت و آغاز کار توسط بسیج علمی ارائه شده است، بیان کرد: با پژوهش و تحقیق داروی کاهنده چربی خون که یک داروی گیاهی دارای مالتی موثرهای فعال است، تولید شد.

نصیری با بیان اینکه این دارو روند افزایش کلسترول را کنترل می‌کند، افزود: این دارو در کنترل بسیاری از بیماری‌های خونی و کنترل و پیشگیری از چاقی و دیابت موثر است.

عضو تیم دانش بنیان نانو فناوری با بیان اینکه نمونه دارو آماده شده و در نمایشگاه علم و فناوری رونمایی شده است، خاطر نشان کرد: در تلاش برای رایزنی برای تجاری‌سازی این محصول هستیم.

انتهای پیام/

ساخت داروی کاهنده چربی خون توسط مخترعان بسیجی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار