مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی؛

آنفلوانزای پرندگان در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است

1398/09/05 - 12:05 - کد خبر: 7651 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است.

به گزارش نصر به نقل از مهر، با اعلام این خبر اظهار کرد: باید از هم‌اکنون آماده مقابله با آنفلوآنزایفوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی باشیم.

وی افزود: این بیماری در عین خطرناک بودن حتی می‌تواند برای انسان هم کشنده باشد ولی در آذربایجان شرقی که یکی از مناطق مهم برای حضور پرندگان مهاجر است تاکنون هیچ موردی مشاهده و گزارش نشده است.

بهداد با تاکید بر اینکه استان ما عاری از هرگونه بیماری آنفلوانزا است، گفت: مرغداران باید به محض مشاهده تلف شدگی طیور، سریع به اداره‌کل دامپزشکی استان مراجعه کنند تا اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که مرغداران موظف به بیمه کردن مرغداری‌های خود هستند، عنوان کرد: در زمان وارد شدن خسارت به مرغداری‌ها، بیمه بخشی از خسارت را جبران می†کند و برای مرغدارای‌های بدون بیمه، در صورت بروز مشکل نمی‌توان کاری انجام داد.

وی گفت: با توجه به اینکه پرنده‌های مهاجر به اکثر نقاط آذربایجان شرقی پراکنده می‌شوند، لازم است تا تمامی جوانب احتیاط را در نظرگیریم تا خدای‌ناکرده با بحران جدی روبرو نشویم.

بهداد در پایان گفت: به یقین تا این لحظه هیچ گزارشی از آنفلوانزایپرندگان به دست ما نرسیده و بازرسی های ما نشان از عاری بودن استان از این بیماری است.

انتهای پیام/

آنفلوانزای پرندگان در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار