رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور؛

قاضی ویژه حدنگاری در دادگستری استان‌ها تعیین شود

1401/07/11 - 11:43 - کد خبر: 76507 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از رؤسای کل دادگستری استان‌ها خواست تا یک قاضی مجرب و برجسته را به عنوان قاضی ویژه حدنگاری تعیین کنند.

به گزارش نصر، حسن بابایی در سی و سومین نشست شورای تحول و تعالی این سازمان، از پیگیری جدی رئیس و اعضای شوراهای قضائی و حفظ حقوق بیت المال استان‌ها در توجه ویژه به اجرای کامل حدنگاری تقدیر کرد.
وی از رؤسای کل دادگستری استان‌ها خواست تا یک قاضی مجرب و برجسته را به عنوان قاضی ویژه حدنگاری تعیین کنند.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در این نشست گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد دریکسال اخیر با اجرای جدی کاداستر و افزایش صدور اسناد به نسبت سال‌های گذشته، حداقل ۱۵ درصد از ورودی پرونده‌های حقوقی در حوزه اراضی و امالک در استان زنجان کاهش یافته است.
وی افزود: اقدامات تحسین برانگیز سازمان ثبت در این یکسال باعث افزایش صدور اسناد حدنگاری در الیه های مختلف شده و باید نهضت ایجاد شده با مدیریت دکتر بابایی در سازمان ثبت در پیشبرد جهادی کاداستر و تأثیر آن در کاهش ورودی پرونده‌ها را یک فرصت قلمداد کنیم.
ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: دستگاه‌هایی که در اجرای حدنگاری همکاری الزم را به عمل نمی‌آورند از حیث ترک فعل به دستگاه‌های نظارتی معرفی می‌شوند.
وی اظهار کرد: در یکسال اخیر یکی از دستورات ثابت و ویژه شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال در استان آذربایجان غربی، اجرای کامل کاداستر بویژه اتمام حدنگاری و صدور اسناد اراضی ملی، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی بوده است.
سرپرست معاونت امور امالک و کاداستر سازمان ثبت نیز در نشست شورای تحول و تعالی این سازمان به رشد سه و نیم برابری صدور اسناد اراضی کشاورزی در شش ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در نیمه اول سال ۱۴۰۰ برای ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سند مالکیت حدنگاری صادر شده که این آمار در شش ماهه امسال به ۷ هزار و ۴۸۲ هکتار رسیده است.
پیگیری افزایش ظرفیت هیئت‌های موضوع قانون تعیین، تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و امالک فاقد سند رسمی و لزوم همکاری بیشتر ادارات منابع طبیعی بویژه در پاسخ به استعالمات، از موارد دیگری بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گفتنی است در نشست‌های شورای تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و امالک کشور، رؤسای کل دادگستری استان‌ها و دادستان‌های مرکز استان نیز به طور متناوب و به صورت وبیناری شرکت می‌کنند.
انتهای پیام/
قاضی ویژه حدنگاری در دادگستری استان‌ها تعیین شود خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار