بیانیه تشکل های صنفی رسانه ای آذربایجان شرقی

عهد می بندیم حقایق را رسانه ای کنیم

1401/07/11 - 06:25 - کد خبر: 76428 نسخه چاپی

نصر: تشکل های صنفی رسانه ای آذربایجان شرقی از جمله انجمن صنفی روزنامه نگاران استان، انجمن صنفی مدیران مسئول مطبوعات آذربایجان شرقی و خانه مطبوعات استان با صدور بیانیه ای بر عهد خود مبنی بر اطلاع رسانی حقایق به منظور تنویر افکار عمومی تاکید کردند.

 به گزارش نصر،  در این بیانیه که به امضای هیات مدیره سه تشکل صنفی رسانه ای آذربایجان شرقی رسیده آمده است:  
بسم الله الرحمن الرحيم 
طی روزهای اخیر شاهد صحنه آرایی جدید و اتفاقات تلخی در پهنه کشور عزیزمان ایران بوده ایم. برساخت رسانه ای از موضوع فوت تاسف برانگیز خانم مهسا امینی، بهانه ای برای تحریف واقعیت، تحریک افکار عمومی اخلال در امنیت روانی جامعه و فتنه انگیزی قرار گرفته و در ادامه این دشمنان قسم خورده ملت مسلمان ایران و مزدوران داخلی و خارجی از جمله تجزیه طلبان بودند که دست به آشوبگری و اخلال در نظم عمومی زده و کار را به تخریب اموال عمومی، آتش زدن خودروهای اورژانس و آتش نشانی و به شهادت رساندن شماری از مدافعان امنیت عمومی از جمله بسیجی شهید حسین اوجاقی کشاندند.
با هوشیاری نهادهای امنیتی و انتظامی در انجام اقداماتی چون توقیف خودروی حامل سلاح گرم در خداآفرین و خنثی سازی بمب گذاری در تبریز بخش مهمی از توطئه ها خنثی شده و بصیرت و حضور پرشور و شعور مردم در راهپیمایی ها نشان داد که انقلاب اسلامی در مسیر تعالی خود استوار و خلل ناپذیر است.
اما تلاش مضاعف دشمن برای فریفتن نوجوانان و جوانان ادامه دارد که وظیفه مضاعفی را برای روشنگری و تبیین حقایق بر دوش خواص و نخبگان به ویژه ما اهالی رسانه گذارده و ضرورت وحدت بیش از پیش اصحاب فرهنگ و رسانه در کارزار جنگ شناختی را دوچندان نموده است.
روایت درست حقایق است که می تواند سره را از ناسره جدا کرده و آب سردی بر آتش فتنه گری باشد.
جهادی که پرچم دارانش همان خبرنگاران و گزارشگران عدالتخواه و مطالبه گر هستند که همواره زبان گویای مردم د بوده اند، به رسانه های معاند که خط شبهه افکنی و شایعه پردازی را دنبال می کنند و مسبب برهم خوردن امنیت روانی جامعه و محدودیت های ارتباطی بوجود آمده هستند.
ما جمعی از اهالی رسانه، خبرنگاران، روزنامه نگاران، اهالی قلم و فعالان فضای مجازی، همگام با مردم انقلابی آذربایجان شرقی ضمن اعلام حمایت از حافظان امنیت، عهد می بندیم تمام تلاش خود را برای تنویر افکار عمومی بکار بسته و از هر بستر و مجرای رسانه ای برای اطلاع رسانی صحیح و تبیین حقایق استفاده نماییم همچنین از اصحاب فرهنگ و هنر و چهره های شاخص و موثر می خواهیم به رسالت خود در شفاف سازی و هدایت افکار عمومی جامه عمل بپوشانند.
از دستگاه های مسئول نیز انتظار داریم در این زمینه یاور و پشتیبان ما اهالی رسانه بوده و زمینه را برای ارتقای سواد رسانه ای مردم، حفظ اعتماد عمومی و مرجعیت رسانه های پایبند به اصول و میانی انقلاب اسلامی مردم بزرگ ایران فراهم کند.
انتهای پیام/
عهد می بندیم حقایق را رسانه ای کنیم نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار