سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

توجه به نخبگان سازمان/ تعامل جهاددانشگاهی با دانشگاهها در اولویت قرار دارد

1401/07/10 - 12:04 - کد خبر: 76384 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که توجه به نخبگان داخل مجموعه از جمله اولویت‌های بنده بوده و قطعاً طرح‌های فناوری و نوآوری در داخل مجموعه اتفاق خواهد افتاد، ادامه داد: رییس جهاددانشگاهی کشور توصیه‌ای هفت بندی ارائه کرده‌اند که پنج مورد آن همانند توصیه‌های است که در انتصابات سایر روسای جهاددانشگاهی تاکید دارند اما دو مورد تعامل با دانشگاه‌ها و جلوگیری از تعارض منافع نکاتی است که به طور خاص بدان‌ها تاکید کرده‌اند.

به گزارش نصرعلی‌اصغر فاتحی‌فر، روز یکشنبه، 10 مهرماه در اولین روز کاری خود در نشستی با معاونان، مدیران و اعضای هیات علمی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی،  با تاکید بر این‌که روش مدیریتی ما، تعاملی و مشورتی است، گفت: با همدلی و همکاری تمامی کارکنان، این سازمان را در مسیر پیشبرد اهدف یاری خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: این مجموعه با زحمات تک تک کارکنانش به این مرحله رسیده و به یقین جهاد دانشگاهی استان ریشه‌های محکمی دارد، چراکه خون مطهر ۲۲ شهید، ریشه‌های این سازمان را تنومند کرده است.
وی با تاکید بر این‌که جهاد دانشگاهی استان بیشترین تعداد شهدا را در میان جهادهای دانشگاهی دارد و در دوران دفاع مقدس، ۲۲ شهید در دانشکده فنی تقدیم انقلاب کرده است، افزود: خون مطهر شهدا، در ریشه‌ها و ستون‌های این سازمان جاری بوده است و اگر کسی هم بخواهد این مجموعه را از مسیرش تغییر دهد، خون شهدا اجازه چنین کاری نخواهند داد.
وی با اشاره به این‌که رییس جهاددانشگاهی کشور مسیری به عنوان زیست بوم فناوری نخبگان مشخص کرده‌اند، افزود: معتقدم، نخبگان در جهاد دانشگاهی حضور دارند و اگر توجه ویژه ای به این عزیزان شود، با ذهنی آزاد به مسائل رسیدگی خواهند کرد، بر این اساس، بحث خدمات رفاهی کارکنان را جزو اولویت‌ها قرار می‌دهیم و در بحث فناوری نیز از ظرفیت نخبه‌های داخل مجموعه بهره خواهیم گرفت.
سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان، اجرای اصول اخلاقی را از جمله اصول خود در مجموعه جهاددانشگاهی برشمرد و گفت: به دور از هرگونه حاشیه پردازی ان‌شاءالله با اخلاق اسلامی در این مجموعه خدمت خواهیم کرد و به عنوان خادم در خدمت جهادگران عزیز خواهم بود.
وی با تاکید بر این‌که توجه به نخبگان داخل مجموعه از جمله اولویت‌های بنده بوده و قطعا طرح‌های فناوری و نوآوری در داخل مجموعه اتفاق خواهد افتاد، ادامه داد: رییس جهاددانشگاهی کشور توصیه‌ای هفت بندی ارائه کرده‌اند که پنج مورد آن همانند توصیه‌های است که در انتصابات سایر روسای جهاددانشگاهی تاکید دارند اما دو مورد تعامل با دانشگاه‌ها و جلوگیری از تعارض منافع نکاتی است که به طور خاص بدان‌ها تاکید کرده‌اند.
وی با تاکید بر این‌که تعامل با دانشگاه‌ها را در اولویت داریم، خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد طبق چشم‌اندازی که ترسیم کرده‌ایم، همانند شهدای دفاع مقدس در عرصه مدیریت، گام برداریم و جهادگونه در این سازمان فعالیت می کنیم.
فاتحی‌فر توجه به منابع انسانی و تقویت منابع اجتماعی، هم‌افزایی برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمان، توسعه معاونت‌ها و مراکز و... را از جمله اولویت‌های کاری خود برشمرد.
سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان در خاتمه از رخمات تمام روسای پیشین جهاددانشگاهی استان قدردانی کرده و افزود: قطعا با تلاش روسای پیشین و دست‌اندرکاران سازمان بوده که سازمان پیشرفت کرده و ما نیز با همدلی و همراهی این مجموعه را در مسیر اهدافش هدایت خواهیم کرد.
دکتر جعفر محسنی، رییس سابق سازمان جهاددانشگاهی استان نیز در این نشست ضمن آرزوی توفیق برای سرپرست این سازمان، اظهار کرد: در زمان تصدی مسئولیت به عنوان رییس سازمان جهاددانشگاهی استان، این مجموعه را با بیش از پنج میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم که خوشبختانه امروز علاوه بر تسویه بدهی‌ها، سازمان برابر با هفت میلیارد تومان موجودی دارد.
وی با تاکید بر این‌که زحمات بسیاری در این مجموعه کشیده شده و همکاران در شرایط سخت کرونایی فعالیت کردند تا مجموعه سرپا بماند، افزود: از زحمات همکاران قدردانی می‌کنم، چراکه در نتیجه این زحمات، سازمان جهاددانشگاهی استان در بین جهادهای دانشگاهی استان‌ها به رتبه برتر دست یافته است. 
وی با بیان این‌که گزارش‌ها و چالش‌های مجموعه را نیز با جزئیات در اختیار سرپرست سازمان قرار خواهم داد، ادامه داد: ان‌شاءالله با همدلی و همراهی تمامی دست‌اندرکاران این مجموعه در مسیر پیشرفت خود حرکت کرده و همچنان که در ۴۲ سالگی‌اش با قدرت پیش می‌رود، روز به روز نیز عملکردی درخشان‌تر داشته باشد.
انتهای پیام/
توجه به نخبگان سازمان/ تعامل جهاددانشگاهی با دانشگاهها در اولویت قرار دارد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار